fredag 21. februar 2014

DIY. Tegne på boksider.

Nå har jeg nok kommet i gjør det selv modus, for her kommer nok et DIY innlegg.
Ikke avansert dette heller. Men det enkle er ofte det beste sies det i reklamen, så da satser vi på det.
Jeg er egentlig ikke så lett påvirkelig fra reklame, men dette slagordet er flott.
Da får jeg komme til saken og vise dere hva jeg har laget denne gangen.


Jeg har rett og slett tegnet noen blomster på en bokside og rammet det inn.
Så har jeg skrevet det latinske og norske navnet på boksiden også.


For den observante så har jeg en skrivefeil på Hestehoven.
Det latinske navnet er med to s'er Tussilago Farfara er riktig. Sånn går det når man 
stoler på eget hode og ikke sjekker med Floraen eller på Pc'n.
Men jeg er ikke så redd for å drite meg ut, så bildet får være som det er med stavefeil
og heller barnslig strek. Er ingen stor tegner, men jeg likte det som yngre.


Rammen har stått på boden i flere år, men endelig kom den til bruk.
Den er selvsagt kjøpt på loppemarked, som så mye annet...


Bildet av damen eller madonnaen har jeg kjøpt på Gjenbruksbutikken på Roa.
Det kostet kr 5, så det måtte jeg jo bare ha.


Jeg kommer stadig på nye bruksområder for gamle boksider.
Å tegne på dem falt bare plutselig inn i hodet mitt.
Liker det rustikke preget dette gir, dessuten danner jo ordene en fin bakgrunn da.


Nok en ny "utstilling" på krakken har det blitt, men her bytter jeg jo
gjerne ut ukentlig, så dette følger fint inn i rekka det.
Håper dagen din blir fin.
Det blir sikkert min.

6 kommentarer:

  1. Det var morsomt , og en kjempegod ide!!
    God helg til deg, jeg pakker sekken og drar rett til Hønefoss etter jobb :-)
    Klem

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder. Dette kan du jo lage å selge.
    Jeg kan ikke tegne, så jeg blir imponert når jeg ser slikt.
    Her snør vi omtrent ned, kanskje ikke så mye snø nede hos dere
    Ha ei herlig helg med eller uten snø :)

    SvarSlett
  3. Såå smart,kjempefint også. :)
    Ønsker deg en herlig helg.
    Klem
    Mette.

    SvarSlett
  4. Så fint det ble. Jeg er ikke flink til å tegne selv, men har tenkt tanken på å skrive ut tegnede bilder på gamle ark fra bøker. Jeg får meg bare ikke helt til å begynne å ødelegge de flotte bøkene. :-p
    Ha en flott helg. :)

    SvarSlett
  5. Kjempefint ble det! Morsomt med DIY, jeg har ikke laget noe morsomt siden jul...er vel på tide å finne på noe snart.
    En riktig god helg, Marit!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  6. Ja så enkelt kan det gjøres!!Og skjønt ble resultat!!!!Så fint med skriften i bakgrunnen av blomstrene!Nå fikk du noen veldig personlige og dekorative bilder:))
    God helg!
    Toveklem.)

    SvarSlett