søndag 23. februar 2014

Fargesprakende og litt lettere...

Fargesprakende tulipanbukett.
Jeg er så glad i farger, så disse tulipanbukettene med miksa farger er helt ideelle for meg.
Blir glad av å se på den jeg. For jeg MÅ ha farger rundt meg for å trives.


Jeg har etter nyttår lagt om litt på kosthold og holder meg borte fra 
godis og brus, sammen med mannen min som også trengte å gå ned litt.
Mye lettere når vi er to.


Jeg trimmer ikke noe ekstra, men går en tur når det passer seg sånn.
Ellers holder det for øyeblikket med 100% jobb for min del.
Energien strekker ikke alltid så mye lenger enn til det.


Allikevel går det sakte men sikkert nedover på vekta og den viser i skrivende stund 
minus fem kg. Noe jeg er kjempefornøyd med.
Har ikke gjort noen voldsomme omlegginger men litt. Salat til middag en gang per uke 
og fisk to ganger per uke til middag.


Jeg belønner meg sjøl hver lørdag med en pose lakrissnører som jeg er VELDIG glad i.
For jeg kan ikke ta vekk alle mine dårlige vaner, litt godis som belønning må til.
Jeg leste et morsomt sitat her om dagen, men finner ikke igjen kilden så jeg får bare 
skrive det ned her til dere.  Det kommer under bildet her.


"Å gå ned i vekt har vist seg å ikke være så enkelt, 
så i år skal jeg konsentere meg om å bli lengre..."

Dette sitatet synes jeg var festlig, tror jeg har konsentrert meg for lenge om å bli lengre jeg...
Så nå måtte jeg for min del starte opp med vekta. He he.
¤¤¤¤
Ha en god og lett dag folkens.
Klemmer fra Marit

5 kommentarer:

  1. Du har vært flink. Er ikke lett å gå ned i vekt.
    Må gjøre noe jeg også for her har det gått
    oppover ei god stund nå.
    Håper på bare veier snart så jeg kan gå litt tur.
    Blir så stiv når jeg går på glatte veier så det
    gjør jeg lite.
    Koselig med tulipaner, her ble det roser til helga.
    Ha en riktig god søndag :)

    SvarSlett
  2. Jeg er også veldig glad i tulipaner, det er faktisk favoritten. (",)
    Så motiverende å se resultater av nye vaner. Tror dere er helt på rett spor, det er de små men viktige endringene det er lettest å holde på.
    God søndag!

    SvarSlett
  3. Gratulerer med 5 minus Marit!!! Det er smart å bruke den tiden det tar og ikke stresse for å gå ned fortest mulig. Jeg har jo også gått ned 5 kilo, men denne uken gikk jeg ikke ned i det hele tatt...det stopper opp på vekten noen ganger selv om man er flink. Igår for første gang på 6 uker så kjøpte jeg smågodt med seigmenn, krokodiller, rosa puter og noen andre gummiaktige greier + pepsimax....men det smakte faktisk ikke så veldig godt. Jeg drakk bare såvidt 2 glass av pepsimax'en før jeg gikk over til lightsaften min igjen:) Men hadde jeg kjøpt eller bakt kaker så hadde nok de smakt veldig godt!! Neste søndag er det fastelaven og da skal jeg lage fastelavensboller, da gjelder det å ikke spise for mange..hihihi..

    Vakre tulipaner du har på bordet, det blir så pent når man blander mange farger sammen!

    Ha en fortsatt fin søndag, klem fra Jorunn

    SvarSlett
  4. ja en blir sååå glad av farver
    jammen er dere flinke
    ikkje lett
    fin søndags til deg
    klem Eli:)

    SvarSlett
  5. Farger er jeg heeeeelt avhengig av jeg også.Blir i godt humør :)
    Du verden så flink du har vært med livsstil endringen din,det skal du være stolt av :)

    Fineste søndag til deg :)

    Klem Bente

    SvarSlett