tirsdag 11. februar 2014

Gamle leker, gammel sjarm.

Har vært mye ensidige bilder her på bloggen i januar og februar hittil. Det har nok å gjøre med mangel på lys å fotografere i og at jeg har behov for å dille og dalle litt med ting og tang i den tyngste måneden i året. 
Januar er for meg den tregeste måneden, tror det kommer av at man har passert jula og at man så smått tenker noen tanker om at man er på veg mot våren. Men så synes den så langt unna når man ser på all snøen som laver ned... ( I år lavet det jo ikke ned før litt ut i januar da, men det var vått og grått hele tiden isteden.)
¤¤¤¤
Okay, nok sutring om det! Januar er passert og februar er snart midtveis. I går så jeg konturene av sola bak ett melkehvitt lag av skyer. Det holder for meg det, for med to varmegrader på gradestokken og nesten sol så får jeg vårfølelsen. Det resulterte i en tur på låven vår hvor jeg har masse rart lagret. Det jeg tenkte å finne i dag var noen gamle leker som jeg gjerne ville se litt nærmere på. Tenkte kanskje å samle alle gamle leker på ett sted istedenfor å ha litt her og litt der. Jeg fant det jeg lette etter og her kommer noen "lekebilder"...


Fant fram min mors gamle kuleramme. Den har så fin grønnfarge på kantene.
Dessuten liker jeg fargene på "kulene" på ramma så godt også.
Det var godt å se at den var like fin som jeg husket.


Noen ganger hender det nemlig at "husken" min fungerer sånn at ting var så fine da jeg satte de fra meg.
Så når jeg finner de fram igjen har de liksom tapt noe av glansen.
Det kan jo muligens være derfor jeg satte de bort... hmmm.
Men denne gangen var heldigvis "husken" riktig...


Disse røde skoene som har vært mine husket jeg imidlertid IKKE at lå sammen med lekene.
Men de er jo så morsomme at jeg måtte ta dem med inn.
Sjekk slitasjen på tuppene da. 


Dette kan man vel kalle ekte Vintage farger eller hva?


Tøydukkene som min mor har hatt skulle jeg også finne og de lå der de skulle.
Denne har en skikkelig hjemmesydd kjeledress på seg.


En liten detalj fra kragen på kjeledressen.
Jeg liker jo som kjent detaljer...


Så har vi den andre filledukka etter min mor.
Litt mere sommerlig kledd i kjole med fine blomster.
"Blåmann" og Nils fant jeg også.


Denne har nok vært lekt mye med. Nesa er slitt bort og ansiktet har fått noen umiskjennelige skjolder.
Dukken ble vasket for noen år siden, men skjoldene forsvant ikke da heller...


Slike gamle treleker er også fine og varige. 
Dette må vel være Nils og Blåmann.
Skal grave litt videre innendørs etter flere gamle leker en annen dag.
Så får vi se hva jeg finner da...
Ha en leken og fin dag.

4 kommentarer:

  1. Å de lekene var utrolig sjarmerende!
    Så gøy med leker etter mor, spesielt de dukkene som er så godt
    brukt, for da vet du at hun har vært ekstra glad i de!!!
    Jeg er straks på vei til jobb, men må alltid titte litt innom bloggverdenen mens jeg sitter
    med te-koppen om morgenen :-)
    Koselig tirsdag til deg!
    Klem fra Gol.

    SvarSlett
  2. så morro å ha.....dem måtte selvfølgelig komme innomhus :-)

    klem tone

    SvarSlett
  3. Å DÅNE SÅ MASSE HERLIGE SKATTER
    KLART DU MÅ HA DEI INNE
    KOS DEG
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  4. så sjarmerende, hørtes veldig spennende ut å ha en låve å gå på skattejakt i ! :)

    SvarSlett