tirsdag 18. februar 2014

Gamle sko...

Slike gamle barnesko er veldig sjarmerende.
Man tenker på små føtter som stabber fort avsted.
Armene til den lille er vendt litt ut fra kroppen for å holde balansen.
Bleierumpa tar av for eventuelle feilskjær og svikt i balansen...
Når man går i slike sko er man nysgjerrig på omverdenen og alt er nytt og spennende.
Så mange fine assosiasjoner man får til sånne små sko.
Jeg liker å bruke slike dekorelementer i hjemmet mitt.
Elementer som skaper assosiasjoner og gode tanker.


Fant igjen to av mine tidligste barnesko på låven en dag og disse måtte bli med inn.
Så dette er rett og slett bare noen bilder av disse fordi jeg er nostalgisk.


Den hvite plastanda fant jeg også igjen stående på en bjelke på låven.
Den var fast følgesvenn med meg i plastbaljen jeg badet i som liten.
Husker at jeg synes den var så vakker, vel det gjør jeg faktisk enda...
(Koko, det er ei and i hardplast liksom! Men jeg liker den for det.)



Ikke bare for nostalgiens skyld da at jeg tok disse skoparene inn,
 men jeg liker slitasje og barnesko er godt brukt og fint slitt.
Dermed får de ett uttrykk jeg setter stor pris på.
Fint å se på ting som er godt brukt.
¤¤¤¤
Bruk dagen god folkens.


1 kommentar:

  1. Mange gode minner i gamle sko ja.
    Husker ikke så mye fra egen barndom,
    men har mange gode minner fra
    barna sine første år.
    Ønsker deg en god kveld :)

    SvarSlett