mandag 17. februar 2014

Litt sånn bestemoraktig...

Starter uka med å ønske nye følgere velkommen til bloggen.
Alltid hyggelig med nye bloggevenner.
Byttet ut litt pynt på den gamle spisestua i helga.
Ikke akkurat moderne hos oss! Faktisk litt sånn bestemoraktig...
Men jeg veit ikke om det er så negativt lenger jeg, finnes mange kule bestemødre.
Bestemødre i dag er liksom noe annet enn for 30-40 år siden.


Bestemødrene i dag nyter vel generelt mer av hva livet byr på enn tidligere kanskje?
De har stort sett deltatt i arbeidslivet hele sitt voksne liv og har dermed også skaffet seg
et stort sosialt nettverk. (før arbeidet jo damene i hjemmet).
Noe som gjør at man har mer behov for å realisere seg sjøl og sine drømmer,
 selv når man har kommet i bestemoralderen.
Jeg veit ikke om det er sånn, men vil tro det er sånn for noen ihvertfall.


Verden forandrer seg og det er positive og negative sider med hvordan det var og er både før og nå.
Men en ting tror jeg er det samme nå som for 30-40 år siden.
Alle bestemødre har verdens herligste bestemorunger og det er jo sånn det skal være.


Ble noen fundereinger rund bestemødre i dag. Aldri godt å si hva jeg kommer til å skrive om.
Dagens tema ble til da jeg skrev overskriften til innlegget her om bestemoraktig stil.
Satser på at det tar noen år til før jeg blir bestemor.
Uansett, den gammeldagse bestemorstilen har jeg jo ihvertfall inne da. Hi hi.

7 kommentarer:

  1. Skulle gjerne vært bestemor jeg.
    Eldste sønn er snart 26, men ser ikke ut
    til å ha noen planer om å slå seg til ro med familie enda.
    Så da får en bare slå seg til ro, hihi.
    Koselig "bestemorstil" i stua di ja.
    Like veldig godt den blomsterpotta.
    Ha en god dag :)

    SvarSlett
  2. Nydelig bestemorstemning både på og rundt dette bordet. Jeg tror bestemødre før hadde bedre tid. MIN bestemor var alltid hjemme. Det var ALLTID godt og varmt å komme til henne når vi hadde vært ute og frøs litt. Min mor var yrkesaktiv, så hjemme hos oss var det ikke alltid noen voksne hjemme til en hver tid. Men bestemor var der og det er jeg henne evig takknemlig for. Jeg hadde ikke vært den samme i dag uten henne.

    SvarSlett
  3. bestemor stil eller ikke.....flott, lunt ,med sjel og sjarmerende er det hos deg.
    flotte bilder!

    klem tone

    SvarSlett
  4. Har bare gode minner fra bestemors hus, så bestemor-stil er posivt! (",) Selv synes jeg bestemødrene blir bare yngre og yngre...

    SvarSlett
  5. Herlig stemning, som alltid på bildene dine. "Bestemor stil" er så absolutt skjønt synes eg. MIn bestemor, eller besto som me sa, bodde i samme hus som oss, så eg er oppvokst med den stilen ;) Slik var det jo ofte på gårdene før. Og de var SUPERT ;) Men bestemødre var mye eldre før enn de er nå. Både fordi de ble bestemødre seinere og fordi de ble tidligere gamle. Eg husker når besto var 75 år, ho var jo KJEMPE gammel.... ;)
    Ha ei fin uke
    Klem

    SvarSlett
  6. Veldig koselig med bestemorstil da,lunt og trivelig
    hos deg syns jeg. :)
    Ha en fin ny uke.
    Klem
    Mette.

    SvarSlett
  7. Ser ut som du har gamle og vakre møbler i spisestuen din, og
    elsker lysestakene!!!
    Ønsker deg en flott ny uke :-)
    Klem

    SvarSlett