søndag 9. februar 2014

Mer ukas bruktfunn UKE 6...

Ja denne uka har jeg virkelig gått amok på kjøpefronten.
Ikke noe shoppestop her akkurat...
Men skal man samle og få tak i fine ting må man slå til når sjansen byr seg.
Det gjorde den denne uka, så da var det bare å brette opp erma og handle!
Puh, for et slit! Neida det er det ikke, det er det morsomste jeg vet.
Elsker følelsen av å finne noe fint og etter min smak gjorde jeg det denne uka.


To gamle fat fra Egersund med dekoren "Rococco". De er jo så fiiiiine.
Og sjekk den fine lysegrønne gamle klokka også da dere.
Den går faktisk også, kult hva?


Den røde fløtemugga er jo bare så søt med den kulerunde formen sin.
Koppen med Gratulerer er også helt skjønn etter min mening.
Muggen med reklame for Oslo Kjemigraf forening synes jeg også var sjarmerende.
Jeg liker gamle ting med reklame eller skrift på...


Et slikt porselensfat har jeg drømt om leeeenge.
Og nå har jeg fått det. Lykke for meg.
Se på det fine mønsteret da dere, jeg er helt forelsket jeg...


Og den gamle blikk-kjelen, helt utrolig.
Den er bare så rustikk og fin med sin kule fasong og slitte overflate.


Så ble det en liten tekanne til av det slaget jeg liker så godt.
Å få kjøpt så masse fint på en gang er sjelden.
Jeg kan nesten ikke tro det jeg...
Dere må nok belage dere på noen innlegg med disse tingene som hovedblikkfang 
til uka som kommer er jeg redd. Hi hi.

15 kommentarer:

  1. dette var virkelig flotte ting :-)
    jeg håper loppemarkedene begynner snart igjen, for jeg er klar........har ikke plass til noe, men er jakten som er gøy!

    klem tone

    SvarSlett
  2. Aldeles nydelige ting.
    De to fatene var jo flotte.
    Ikke lett å gå fra slike skatter.
    Sitter å ser på skattejegerne fra Amerika.
    Skulle gjerne drevet med noe slikt.
    Er jo så spennende.
    Gleder meg til å se hva mer du finner.
    Kanskje noe av det blir til salgs etter hvert.
    Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett
  3. Nok en uke med herlige funn! Så flink du er til å finne skjønne skatter! De fatene var bare utrolig lekre, og den klokka var supersøt. Sjarmerende kopp og...ja...alt var bare kjempefint! Heldige du ;-)

    Ønsker deg en super søndag! Kos deg masse!

    SvarSlett
  4. Det var mange fine ting, Marit!
    For en nydelig farge på klokka, og de fatene da!!!!
    Ønsker deg en fin morsdag :-)
    Klemmer fra Gol.

    SvarSlett
  5. Mye flott her ja, lurer på hvor i alle dager du handler brukt.. hehe... Synes utvalget er dårlig i Gran kommune ihvertfall.. men det har vel startet opp igjen en ny bruktbutikk på Lunner. den må jeg sjekke ut.

    SvarSlett
  6. KJEMPEMYE FINT.
    har noe i den fat-serien jeg og. liker både farge og mønster godt. alt mitt er også bruktkjøp.
    klokka var og fin... ja egentlig så falt det meste i smak!
    ha en fin søndag, MARIT!

    klem klem fra
    TOVE

    SvarSlett
  7. Ja, her har du virkelig gjort noen flotte kupp! Jeg falt helt for de to fatene med blått og hvitt mønster. Så vakre de er! Nydelig er også klokka i lysegrønt. Du har vært så heldig. :) :)

    SvarSlett
  8. Å, så mange fine ting! Likte spesielt godt gratulerer-koppen, ble så koselig med noen løker i :) Mange gode kupp her.

    SvarSlett
  9. Masse flott! Jeg hadde heller ikke kunnet gå forbi den der grønne klokka. (",)
    Når det gjelder bruktbutikk eller bettbutikk så er det ikke så godt å si hva som er best. Selv har jeg handla både på Epla og på selvstendige nettbutikker, det er jo greit når man som kunde bor litt unna sentrale strøk. Samtidig vet jeg av egen erfaring at både jeg og andre er villige til å kjøre langt for å gjøre noen bruktkuppe hvis butikken er trivelig og tilbyr noe attåt. Hva med en gårdskafé som selger brukt og antikk, og bare er åapen i helgene?? Ikke lett å vite hvordan noen av alternativene går før man har prøvd. Og det ene utelukker jo ikke det andre. (",)

    SvarSlett
  10. Så mye flott!
    Den gamle blikk kjelen og den grønne klokken hadde fått hedersplass her hos meg :)

    SvarSlett
  11. Oj...så mange flotte funn, Marit!!! Nydelige ting allesammen! Fatene, blikkjelen og vekkeklokken likte jeg ekstra godt...lysestakene også!

    Ha en flott uke!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  12. Så mange flotte saker du har fått tak i!!
    Når man kommer over sånt er det jo bare å slå til!
    Ønsker deg en fin fin kveld!
    Titti-klem

    SvarSlett
  13. WoW, for noen kupp! Ble grønn av misunnelse her! :D Ha en superfin helg!

    SvarSlett
  14. Wow- nå har jeg lest meg opp her hos deg og du av meg så mye flott :) Klart det , du må slå til når du kan og det ligger der foran deg :) tenker det har vært noen morsomme dager ! Prøver å se en ting som er finest men klarer ikke å velge- er bare så mye lekkert og herlig nostalgisk <3

    Ønsker deg en fin helg

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  15. Takk for koselig kommentar på bloggen min :-) Så utrolig mye fint du har funnet; jeg hadde nok også kapret med meg mye av dette om jeg fikk anledning, ja! Rococco-serviset har jeg kikket på flere ganger, elsker den fargen, men da har serviset vært til så mange og dermed blitt litt for dyrt. Den klokken hadde jo verdens fineste farge - kjempesøt!
    Kjempegøy når en gjør sånne kupp :-)
    Ha en fortsatt fin søndag!

    Mona

    SvarSlett