onsdag 26. februar 2014

Min favoritt-te.

Jeg har fått ett nytt favoritt te-merke det siste året.
Min svigerinne kom med en eske te til meg i fjor høst. Veldig hyggelig å få en gave sånn helt uten grunn.
Det var en Pukka te eske. Jeg hadde aldri smakt det før, men ble veldig fort en stor fan.
For teen smakte søtt selv uten suketter i. Dette var lakris og mint-teen fra Pukka.


Fikk lyst til å prøve flere av teene fra Pukka for å se om de var like gode.
Denne tanken fikk jeg selvsagt på kvelden etter stengetid i butikkene.
Så da gikk jeg inn på nettet og bestilte te på Blush.no. Dette var jo veldig enkelt,
 og pakken kom superraskt. Tror jeg fikk den to dager etter bestilling.
Dessuten fikk jeg faktura på nett, siden jeg liker å ha en faktura når jeg handler.
Litt gammeldags der, men denne nettbutikken likte jeg godt.
Sikkert veldig mange andre av dere som har handlet der allerede, men ville dele 
denne oppdagelsen med dere andre som er like trege som meg.
Hvis det er noen som er det da...


Eskene på Pukka teen er så dekorative at jeg lar de stå framme på benken.
Bare se på disse herlige fargene og mønstrene.


Teboksene er en fin dekorasjon på den gamle vekte.
Tre stykker passer akkurat ned i vektskåla.
Snakker om flaks.


Disse tre teene kan også anbefales fra Pukka sitt sortiment.
Ikke like søte som den med Lakris og Mint, men jeg klarer fint å drikke de,
 uten noen form for sukkertilsetning,


Jeg er svak for lakris og denne teen med Lakris og Kanel er søt og god.
Favoritt teen min akkurat nå.

6 kommentarer:

  1. Enig med deg :-) Jeg også elsker Pukka - te!!!
    God onsdag!
    Klem

    SvarSlett
  2. hehe...måtte le litt av dette innlegget da jeg akkurat for noen dager siden la inn et heeeeelt motsatt et.
    Kanskje fordi jeg hverken liker lakris, peppermynte (liker bare pastiller), og mye at det litt spesielle som Pukka inneholder. :)
    Kos deg videre idag med en god kopp varm te.
    Her blir det Dragon Pearl Te fra Harney & Sons.....mmmmMMmmmm

    Klem

    SvarSlett
  3. mmmm hørtes godt ut
    med den siste
    jeg elsker lakris
    klem eli:)

    SvarSlett
  4. Lakris er kjempegodt :) og ja de er veldig dekorative. Jeg var på Strømmen storsenter i dag og gikk forbi glassmagasinet. der var det noen flotte metallbokser i forskjellige farger og te smaker- 69 kr. Jeg tenkte at her skal jeg stoppe på vei tilbake til bilen og kjøpe meg en boks- men så glemte jeg det :P :)
    Er kaffekjerring med har perioder med te og knekkebrød om kvelden- og er i en slik periode nå :)

    Nyt kvelden og teen

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  5. Fin farge på vekten din. Og kjekt med te-anbefalinger for meg som ikke har blitt voksen enda:-) Ingen kaffedrikker, med andre ord:-)
    Pukka har jeg bare prøvt et par ganger, men de var ikke så gode. Siden jeg er glad i både lakris og te skal jeg prøve denne. Elles liker jeg så godt Twining sin Afternoon Tea og den får jeg ikke kjøpt her.

    Ha en fin kveld med tekoppen din. Her blir det også te til kveldsmaten snart.

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  6. Hei Marit! Du har en kjempefin blogg! Så sant som du sier, du bruker ting på en ny måte. Kreativt og artig! Og du skriver godt! Til det siste innlegget om te: jeg er veldig glad i Pukka-te selv. I dag har jeg drukket "refresh" som innholder lakris, peppermynte og fenikkel:) Ønsker deg en god kveld! Klem fra Jorid.

    SvarSlett