søndag 2. februar 2014

Nostalgisk lagrings syndrom. (NLS)

Nostalgisk lagringssyndrom ja. Etter å ha sett på Ingrid Bjørnov lørdag kveld på NRK 1  har jeg funnet diagnosen på hva jeg lider av. Ikke`no å lure på. Bare hør på ordet da NOSTALGISK LAGRINGS SYNDROM, med forkortelsen NLS. Det sier seg jo selv det der. Tror maaaaange lider av dette...


Kjente igjen ALLE symptomene hun nevnte opp jeg. Samling av Norgesglass. Joda jeg har det.
Flere prosjekter på lager enn man har oversikt over. Joda har det også jeg.
Bok på nattbordet om noe du har lyst til å gjøre, men aldri kommer igang med. 
Min heter "Ny vri, Gammelt blir nytt" hennes var "Kreativ Pilefletting" tror min nattbordslektyre går rett inn i kategorien her. Så ja jeg har det også.
Har lysthus i hagen men aldri bruker det. Jepp dette stemmer helt det.
Det eneste jeg ikke har er tallerkenhylle som er glemt under snøen, for den har ektemannen min ryddet inn...
(Han er litt mer ordensmenneske enn meg på utearealene.) Ellers hadde jeg kunnet krysse av den også!


Veldig beroligende å faktisk vite hva man lider av da dere. Jeg setter pris på å ha et navn på galskapen.
Eller for meg er det jo ikke galskap da, det er hverdagen dette. Men ihvertfall er det godt å kunne smelle
en diagnose i bordet når noen lurer på hva jeg skal med alle sakene og tingene mine.  Da kan jeg med alvorlig mine si
"Jeg lider av NLS. Derfor er alle disse sakene nødvendig for meg. Hah!!!" 


Tenk å kunne studere uttrykket i maska på den som spør da dere. Høre hvordan tannhjulene i hjernen deres liksom snurrer litt ekstra rundt for å tenke over hva NLS egentlig er. - Er det noe alvorlig, burde jeg vite hva dette er, har jeg gått glipp av noe?-  Før du med verdens mest selvfølgelige mine kan forklare dem at NLS er Nostalgisk Lagrings Syndrom. De fleste vil vel da skjønne tegninga og se litt lettere ut i oppsynet. Mens noen som overhodet ikke har sans for ting og tang kanskje fortsatt tror dette er alvorlig. Da kan du jo forklare dem at dette er medfødt og ikke dødelig, at det er uhelbredelig, men at du lever godt med det til du blir steingammal. Hi hi...


Det største problemet med dette medfødte syndromet er fulle kott, garasjer, loft og kjellere. Dessuten kan loppemarkedsesongen virke utmattende, men ikke verre enn at man henter seg inn igjen på en uke til neste runde. Så dette er altså noe man lever godt og lenge med. Puh!!!


Så jeg vil rette en stor takk til Ingrid Bjørnov for å ha tatt denne diagnosen ut til folket. Fint å ha en frontfigur som kan stå i bresjen for alle oss NLS'ere. Tror nemlig dette er et ganske underdiagnostisert syndrom...
Fint med en kjendis som går foran og gir NLS et ansikt. Hurra for Ingrid!!!


Bildene her er resirkulert fra tidligere innlegg i god NLS ånd. Vi tar jo vare på gamle ting, så ja jeg samler på noen av bildene jeg har tatt også... Veit aldri når slikt kan komme til nytte!!! Ingrid har tatt oss et steg videre fra Øystein Sunde legitimerte oss litt med "Kjekt å ha."
Legg gjerne igjen en kommentar dersom du også er en NLS'er. Du behøver ikke gå til legen for å få diagnosen, den kan du mest sannsynlig sette sjøl.  He he.
¤¤¤¤
Fin søndag til dere alle.









7 kommentarer:

  1. Lurte på om jeg skulle kommentere som anonym,
    For ikke offentlig å vedkjenne med diagnosen. Hehe-
    Men det er vel alt for sent siden de fleste vel har
    skjønt tegningen visst de er innom bloggen min.
    Ja jeg likte den sangen hennes. Må se om jeg
    ikke finner den Er jo beroligende å ha en diagnose på
    "galskapen"
    Ha en flott søndag :)

    SvarSlett
  2. Ha ha ha, den var god!
    Da er vi mange som har fått stilt diagnose i løpet av helgen skjønner jeg :-)
    Den vekta på det ene bildet ditt har jeg helt maken til, egentlig samme farge og, men
    min farmor malte den i samme farge som kjøkkenet sitt for mange mange år siden... brunt og lys gul!!!
    (Til min store forargelse) Skulle gjerne fått av de overstrøkene, men er redd for å ødelegge
    den opprinnelige vakre fargen under.....
    Ønsker deg en super søndag :-)

    SvarSlett
  3. Du skriver så morsomt, Marit..heheh...NLS, det var en fin diagnose synes jeg! Så vakre og dekorative bilder du viser, brødboksen med alle eplene ble kjempefint! Nyyydelig vekt, kaffeboks og speil, jeg er så glad i slike farger! Så fint det ble med sinktingene, det gamle vaskebrettet og med veden i bakgrunnen.

    Ha en flott søndag:) Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  4. Så mye fint og gammelt du har. Likte så godt den grønne boksen du har epler i. Flott den vekta også. I det hele tatt mye fint. :)

    SvarSlett
  5. Hehe, jeg kjenner meg igjen! Det er mye en bare "må" ha, det tar liksom aldri slutt.
    Og jeg har altfor mange ting, og altfor liten plass! "frustrerende"...hehe.
    Mye fint du viser frem her :) Fortsatt fin søndag :)

    SvarSlett
  6. jeg er nok ikke kommet så langt enda.. hatt hus bare ett år, og kjøper sjelden bukt gjenstander grunnet få loppemarkeder. evt så får jeg ikke med meg alle. har enda mye plass og ønsker meg gamle ting mer enn nye.
    synes det er fint at så mange tar vare på det gamle... :)

    SvarSlett
  7. Da har jeg samme diagnose :D :D hahaha Men tror du er "litt" hardere angrepet :D
    Du kan jo legge ut samlet bilder der du viser hva du muligens kan kvitte deg med :) Med tydelige lapper med prisen på. Bare et tips
    Jeg vil gjerne kjøpe noe.... :)
    Takk for kommentar ♥

    Klem klem

    SvarSlett