lørdag 8. februar 2014

Ukas bruktfunn UKE 6.

Ja da var det lørdag igjen da dere og da er det ukas bruktfunn her på Brukt og Blandet.
Denne uka har det blitt mange ting faktisk.
Og ja, jeg er helt gal etter gammelt og brukt. Hi hi.
Min lille drøm er egentlig å kunne selge fine gamle ting en gang...
Har tenkt litt på en bloggbutikk, hva tror dere lesere?
Hadde noen av dere vært interessert hvis jeg dro igang en sånn en?
Eller er tilgangen på gammelt og brukt for stor rundt i det ganske land?
Håper noen vil legge igjen en liten kommentar på dette.
Å starte en skikkelig butikk med dette vareutvalget tror jeg ikke går her på Hadeland.
Lokaler og slikt ville koste for mye og jeg bor for usentralt til å ha en butikk hjemme...
En bloggbutikk derimot får jo plass i Pc'en så det kunne kanskje gå...
Alternativet er noen helgemarkeder hjemme på gården,
kunne vært morsomt det også, men tror det er vanskelig å få folk til å komme.
Får spørre dere lesere igjen, hvor langt er man villig til å reise for å se på og kjøpe gamle ting?


Denne koppen har jeg kjøpt på Qxl. 
Synes gamle kopper og asjetter med skrift er så gøyale.
Koppen er intakt med hank og det hele.
Min nye favorittkopp, passe stor for meg. 
Det er nemlig ikke mye kaffe som går i disse gamle bedehuskoppene...


Fin gammel sauskopp fra Figgjo flint.
Hvit med sort linje på og fine gullkanter, enkel og fin.
Kjøpt på Bruktbutikken Ada på Hønefoss.


Det nye denne uka på bildet her er steinvasen og steinbollen.
De er også kjøpt på Ada bruktbutikk på Hønefoss.


En stor bolle i samme dekor som sauskoppen ble også med hjem fra Ada bruktbutikk.
Nøytralt mønster som kan brukes sammen med annet dekketøy.
¤¤¤¤
Oh my god, jeg turte å skrive at drømmen min er å selge litt av disse gamle fine sakene.
Har samlet gammelt og tenkt på dette i flere år, men ikke turt å ta sats.
Kanskje jeg kan få en liten push til å sette igang nå, hvem vet?
Jeg venter i spenning på kommentarer om hva dere tror.
Kanskje dette kan kalles en liten markedsundersøkelse?
Tar sjansen å prøver meg på det jeg.
Fin lørdag til dere alle.
PS. Det blir bruktkjøp innlegg i morgen også. Jeg har virkelig gått amok denne uka skjønner dere!!!

3 kommentarer:

  1. Elsker bollen og sauskoppen!
    Hvis du drar igang bruktmarked hjemme på gården, lover jeg å komme
    når jeg er på Hønefoss :-)
    Tar med meg mamsen, for da jeg fortalte om koselige kommentarer fra
    ei som jobbet på Hønefoss, og hun fikk høre navnet ditt måtte vi le godt...
    For dere jobber visst sammen!
    God lørdag Marit!!!
    Klem fra Gol.

    SvarSlett
  2. Kommer nok en tur til Hadeland da visst du
    har åpent salg hos deg innimellom.
    Men du får selvsagt et større nedslagsfelt
    med å ha nettbutikk. Er vel greit å ha begge deler.
    Er jo ikke så mange som kommer innom en
    litt avsidesliggende salgsbod. Du får ha lykke til
    Ønsker deg en god kveld :)

    SvarSlett
  3. Ja takk begge deler :-) :-)
    Det er jo vanskelig å si hvordan slikt går salgsmessig. Det tar også tid at bloggbutikken blir oppdaget.
    Håper du starter opp :-):-)
    Klem klem

    SvarSlett