lørdag 15. februar 2014

Ukas bruktfunn UKE 7.

Ja dere kjenner jo meg nå etter flere ukers ukentlige innlegg om bruktfunn...
Det har blitt noen denne uka også!
Ser sikkert ut som jeg bruker masse penger på dette, men det gjør jeg altså ikke.
En som røyker bruker nok opp adskillig mer i løpet av en uke...
(For øvrig har jeg ikke noe imot røykere altså, bare så det er sagt. 
Bare det første og beste jeg kom på å sammenligne "galskapen" min med.)
Måtte skrive dette for å liksom rettferdiggjøre min "galskap". Hi hi.


En pen og stilig herremann i bisquit  har flyttet inn, sammen med en sukkerskål i opalinglass.


Synes disse skålene i hvitt opalinglass er så pene,
Ranunklene jeg kjøpte for to uker siden er fortsatt i live.
Det er helt utrolig, for her pleier ikke ting å stå så lenge...


Er ikke han her kjekk så vet ikke jeg.
Likte fargen på klærne hans så godt at han måtte bli med hjem til meg.


Dette er eldgamle kopper og skåler fra Porsgrunn.
De er bare såååå tynne. Man kan se tvers igjennom dem.
Jeg er koppegal (også), så disse kunne jeg ikke gå glipp av.


Vakre kopper med dobbelt gullkant.
Som jeg har sagt før, de kunne det i gamledager.


En bitteliten ramme har også funnet veien hjem til meg denne uka.
Den er nok laget i tinn tror jeg, og jeg er ikke sikker på at den er så veldig gammel.
Men søt var den uansett og det holder for meg...


Fine deltajer på både rammen og bildet som er inni.
Litt av en hatt!


Til sist har denne lille muggen i lusterglasur havnet hos meg.
Jeg liker kobberluster veldig godt og har en liten samling med dette.
Da håper jeg dere får en kjempefin lørdag.
Ta deg en tur i en bruktbutikk nær deg du også.
Man vet aldri hva man finner...
Skattejakt er utrolig gøy!!!

6 kommentarer:

  1. Du skulle bodd litt nærmere Tingstuo mi du ser jeg he he......Akkurat slike tilbøyeligheter som jeg liker;)))) Klem og nyt helga:)

    SvarSlett
  2. Det var vakre ting, liker spesielt godt den hvite sukkerskålen !
    Ha en fin helg, klem fra Gol.

    SvarSlett
  3. Åå så mye fint,ble litt forelsket i den flotte karen jeg;)
    og den rammen var kjempesøt. :))
    Klem
    Mette.

    SvarSlett
  4. Du er bare et skattekammer :):) Så utrolig masse fint du har,sukk sier jeg ♥ ♥ ♥
    Forstår godt du stooor koser deg på disse turene dine :)

    God helg gledesspreder :)

    Klemmmmm

    SvarSlett
  5. Ja det behøver ikke å koste så mye å handle "bruktskatter"
    Og som du sier, når en ikke bruker penger på ting som flere
    andre bruker ting på, så kan en jo unne seg litt "gammelt"
    og ikke minst, fint.
    Nydelige kopper, og skåler i opalinglass er fine.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  6. Hei Marit :)
    Tusen takk for alle koselige kommentarer,
    og beklager litt sen tilbakemelding ♡ Jeg
    holder på med litt forandring i min hverdag
    med mat og trening - og prøver å få tilbake
    litt energi og overskudd - og har ikke fått
    vært så mye på nett og bloggbesøk...
    Jeg håper at det sakte men sikkert blir
    bedre utover våren, sammen med helsen :)
    -
    Veldig koselig at du titter innom, og veldig
    koselig å titte inn her til deg også og se
    alle de fine skattene du finner, spennende!
    Koselig blogg og herlige innlegg med mye
    sjel & varme ♡ ♡ ♡ Gleder meg til å følge
    deg fremover... Ønsker deg en fortsatt fin
    kveld og helg, stor klem fra Mette

    SvarSlett