lørdag 22. februar 2014

Ukas bruktfunn UKE 8.

Har blitt litt denne uka også, selvsagt får jeg vel nesten si.
Har liksom lett for å bli noen "kupp" i løpet av ei uke.
Planlegger og gleder meg til å ta hull på samlinga etter hvert.
Tror det skal være noen godbiter i mine esker og kasser...
Har landet på ett gårdsmarked her hjemme og så kommer jeg til å legge ut
bilder av en del på bloggen her før den aktuelle salgshelga, slik at dere som
bor for langt unna også kan ha mulighet for å kjøpe noe.
Hvis jeg har noe som faller i smak da selvsagt.
Men den tid den sorg, jeg kan ikke sette noen dato fordi jeg må ha med meg værgudene...
Må ha markedet utendørs og da er det greit at det er ihvertfall oppholdsvær.
Er allikevel nokså sikker på at det blir i juni en gang.



Først ut i dag er telysestaken som jeg har sprayet og så er det kurven,
 som jeg har brukt som "bur"utenpå en fin rosa Hortensia.
Jeg MÅ jo bruke ting til noe annet enn det er ment som og denne kurven så jeg for meg at
ville bli fin med en blomst oppi. Det er vel egentlig en egge eller fruktkurv?
Men det bryr ikke jeg meg så alvorlig mye om, mer morsom som blomsterkurv synes jeg.
Når det gjelder lysestaken har den blitt en favoritt allerede og den får være med på alle bildene
i dette innlegget faktisk, kobberspray er jammen kult!!!



Dette lille bildet kjøpte jeg på Gjenbruksbutikken på Roa for kr 5.
Fint lite bilde til gibortpris rett og slett.
Bak på bildet sto det at bildet er laget av en dame som driver en blogg som heter Ferdinandasbilder.blogspot.com. Jeg måtte selvfølgelig inn der å se, men hun hadde gått over til å bruke Facebook som sitt medie. Jeg har ikke facebook-konto, men så at hun lager masse flott.
Sjekk gjerne ut siden hennes, masse inspirasjon for meg iallefall.



Så var det meg og brett da... Klarte jo ikke å la dette være igjen i butikken veit dere.
Det var faktisk litt morsomt med dette, for en annen dame sto og så på det på disken,
 da jeg kom for å betale. Jeg trodde jo hun skulle kjøpe det og kjente at hjertet mitt sank i brystet.
Du veit den FILLERN følelsen, AT IKKE JEG SÅ DET FØRST følelsen.
Sikkert kjent for mange som har vært en del på loppemarked, eller er det bare meg?
Men så viste det seg at hun ikke ville ha brettet alikevel, jeg jublet innvendig og sa til damen bak disken
at hun ikke behøvde henge opp igjen brettet for jeg ville iallefall kjøpe det.



Dette gamle bildet i glass og ramme med fyrrige Orrhaner på kjøpte jeg også.
Så det ble litt fugler denne gangen. Synes disse gamle bildene med litt blasse og
sarte farger er så fine. Rammene er også helt herlige på gamle bilder.



Så var det ukas siste godbit da. Denne har jeg faktisk fått av mannen min.
Han kjøpte den med til meg da han var innom en bruktsjappe.
Tror dere jeg ble glad eller?
Flink mann!!! Hi hi.
Håper alle får en knakendes fin lørdag.!!!

3 kommentarer:

  1. Er veldig greit når mannen vet hva en blir glad for.
    Sikkert enda mer glad for den enn en blomsterbukett,
    visst du er som meg, hehe.
    Mange herlig skatter hos deg.
    Håper virkelig den salgshelga di blir på ei
    helg jeg har fri. Kjedelig visst jeg ikke får den med meg.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  2. Skal si du er flittig samler;) Kjenner godt den fillern-følelsen ja, hadde den senest i går da noen hadde sett det gamle lille bordet og to nattbord før meg.... Men loppemarked og skattejakt skal være artig - så jeg legger det fort bak meg om noen kommer meg i forkjøpet:) Klem

    SvarSlett
  3. Der har du fått tak i et av mine tidlige bilder, ser jeg! :-D Jeg har mange forskjellige uttrykk, og har i det siste laget mye print på tre - både bilder og skrift. Tar meg den frihet å legge ut link til Facebook-sida mi, jeg! ;-) Søk på: "Ferdinanda :-) Marianne Amlien" !
    Det går fortsatt an å ta kontakt via bloggen min også, men Facebooksida mi er mer oppdatert på det jeg har lagd i det siste.
    Jeg holder til på Eidsvoll, men leverer over hele landet, og gratis i Mjøsregionen. Har dessuten stand rundt omkring, inntil jeg får istand eget utsalg her hjemme i Gullverket.
    Takk for at du reklamerer for meg, Marit! :-) Flott blogg med masse fine ideer!

    SvarSlett