søndag 23. mars 2014

Blått er flott.

Her flyttes tingene rundt og nå har de to blå emaljetingene kommet til kjøkkenbenken. 
Blått og rosa sammen er en fin kombinasjon.
Jeg liker Nelliker godt, selv om de har vært helt UT i mange år nå.



Ganske slitt dette gamle melkaret, men det har sjarmen i behold.
Det er viktig, sjarmfaktoren på ting har stor betydning for meg i hvertfall.
Er en ting sjarmerende trenger den ikke være perfekt. 


Sånn er det med oss mennesker også forresten.
Man trenger ikke være perfekt, for alle har noe godt ved seg.
Slitsomt å jakte på det perfekte, eller prøve å være perfekt hele tiden.
Det har jeg gitt opp for leeeeenge siden.


Dette er perfekt for meg.
En blomsterbukett, noen gamle slitte og godt brukte ting.
En salig blanding, akkurat som jeg liker det.



Blir helt oppslukt når jeg driver å tar bilder.
Jakten på det gode bildet og den perfekte vinkelen er altoppslukende.
Virkelig avkobling fra det man driver med ellers.
Dette er sjelebot for meg, sammen med skattejaktene mine da.
God dag ønskes dere alle, uansett hva dere driver med.

6 kommentarer:

  1. Plutselig dukket det opp et nytt innlegg mens jeg kommenterte det forrige - men det forrige var jo ikke det forrige:) Du har jo hatt mange innlegg siden. Hmm. Jeg har i alle fall kost meg med bildene av alle de skjønne skattene du funnet. Liker veldig godt de blå emaljerte tingene. Du for en fin farge! Skjønt med rosene til. Liker også godt den rustikke krakken din. Det er sant, fotografering er altoppslukende. Alle de sprelske stillingene man gjør for å få den rette vinkelen:)

    Ha en fortsatt fin søndag:)

    Klem, klem

    SvarSlett
  2. Hei :) Jeg elsker lopper! Det er både skattejakten i bruktbutikken, den gamle patinaen og historien til tingene som er fascinerende. I tillegg skaper loppene ofte barndomsminner, denne blå saltglaserte krukken med hanker kjenner jeg igjen. Jeg har en lignende en som jeg har fått med med fra barndomshjemmet mitt. Finfin søndag til deg :)

    SvarSlett
  3. du tar flotte bilder......og eier mange fine ting....det må bli bra!

    klem tone

    SvarSlett
  4. Jeg likte kjempegodt det blå melkaret og øsen...så fint det ble med lys i øsen!! Flott med nellikene i krukken også:) Du har mye fint!!

    Ha en forsatt fin søndag, Marit!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  5. Slitasje øker bare sjarmen, det er jeg enig i. (",) Nydelig blåfarge.

    SvarSlett
  6. De blå gjenstandene , hekleduk og gammelt treverk treffer meg rett i hjerterota! Du har mye snadderfint du! :) God søndagskveld! Klem Jorid

    SvarSlett