lørdag 29. mars 2014

Bruktfunn UKE 13.

Blei ikkeno' loppemarked på meg sist helg, da lå jeg strøken.
Men ett par bruktfunn har det jo blitt allikevel. Så jeg har noe å vise fram til dere i dag også.
Klarer ikke holde meg unna bruktsjappene jeg veit dere.



Først ut i dag er disse herlige gryteklutene i min yndlingsfarge rosa.
Kakestikkeren og muggen har jeg hatt fra før, men de ble med for å piffe opp bildet littt.





En hel stabel med dype og flate tallerkener og to boller i samme mønster har jeg også
funnet denne uka. Dette er et servise fra Stavangerflint og dekoren heter Gullregn.
 Minner veldig om Marie-serviset fra Figgjo, men det er ikke det.
De fleste delene på serviset jeg har fått tak i er veldig slitt, 
men de to bollene og fem dype tallerkener var hele og pene.
Dere ser at gullkantene er veldig slitt på det midterste bildet over her.



Disse gryteklutene kom i posten sist lørdag, jeg viste dere de rosa på mandag.
Det var imidlertid en blå kjole-gryteklut med i pakka også.
Synes disse er skikkelig nostalgiske og fine.



Jeg er glad i kuer og dette lille bildet av en ung gjetergutt med et par kuer måtte
jeg bare ha med meg. Tenk at sånn var det for under 100 år siden at barna måtte jobbe
og ha ansvar for blandt annet kuflokken.



Disse to keramikk lysestakene har jeg også funnet på bruktsjappa denne uka.
De er laget av en lokal keramiker Laila Brenno. Jeg har flere ting laget av henne fra før.
Så da jeg oppdaget disse to priser til kr 25 for paret slo jeg til.
Så jeg har ikke noe å klage for denne uka heller.
Mange fine kupp, som jeg velger å kalle det.
Ønsker dere en flott lørdag igjen.
God jakt til dere som skal på loppis eller bruktbutikker.

3 kommentarer:

  1. Masse fint her! Jeg skal på loppis i dag i Frankrike jeg. Tror du jeg gleder meg eller!

    SvarSlett
  2. Herlige lopper, eg har maken mugge, min er missfarga men på ein fin shabby måte så den er dekorativ fordet. Den er fra Egersund, har sett bilde å lest det et sted.

    Ha ei fin helg! Kanskje det blir loppemarked på meg i dag, vet om to.
    Klem,

    SvarSlett
  3. Å så deilig å komme hjem med noen skatter!!!
    Synes serviset var helt nydelig,så skjønne,duse farger . og tenk så fint til påske da (ikke at det var påskete i det hele tatt,fint hele året)!
    Vet du,av og til kunne man tenkte seg å plassere ungene i en tidsmaskin og sende dem tilbake til gamle dager,hvor de kunne fått seg en a-ha opplevelse både i forhold til ansvar og lek.De kunne lært mye,og man prøver jo sitt beste i hverdagen ;)
    Men bildet ditt er ihvertfall en herlig påminnelse om gode,gamle dager som kanskje ikke var så gode for alle barna som av og til måtte slite skikkelig!!!
    Skulle gjerne loppet litt selv i dag ,men nå er det straks håndballturnering for Linus og vi skal prøve å rekke en tur på bingsa med litt avfall før den tid,så bare å komme seg i gang!
    Ha en deilig lørdag!!!

    Toveklem:)

    SvarSlett