mandag 31. mars 2014

Endelig fant jeg dem...

I år har jeg gått og ventet på de fineste vårtegnene jeg vet om.
Nemlig blåveis og hestehov, men rundt her jeg bor har snøen ligget lenge,
 og ligger fortsatt på jordene og i nordhellinger.
Men på søndag da fant jeg det jeg har ventet på og lett etter.



Finnes det noe finere enn disse søte små underverkene?
Ikke på denne tida i allefall, synes nå jeg.


Fine blå og hvite blåveis strødd utover skogbunnen.
Det er helt nydelig.
Naturen har virkelig noe å by på for hver årstid.



Så nå kan jeg trappe ned jakta på disse herlige vårtegnene.
Har sett hestehov langs vegen lenger ned i bygda, men det er ikke skikkelig våren
for meg,  før jeg finner disse små herlighetene rett ved huset mitt.
Så nå er våren offisielt kommet til meg også.
Jippi!!!

2 kommentarer:

  1. Hyggelig vårtegn dette..
    Tatt med noen blåveis inn fra bedet til mor.
    Herlig blåfarge :) Hestehoven er det å se over alt synes jeg, den er ikke så sjarmerende.
    God vårdag :)

    SvarSlett
  2. Ååå så koselig.
    Blåveisen er skikkelig tegn på vår.
    Og blomsten i seg sjøl er bare så vakker.
    Kos deg, og nyt dagene.

    SvarSlett