søndag 16. mars 2014

Forundringsesker...

Fikk en forespørsel her om dagen om vi ville ha et par esker med ting som 
noen hadde ryddet ut av skapene sine. Vi sa selvsagt ja og nå har vi gått igjennom kassene.
Det er som en liten skattejakt det, vi vet jo ikke hva som befinner seg i kassene.
Og som vanlig fant vi flere morsomme og stilige ting. Så det den ene er lei av, 
kan være en skatt for den neste. Det fikk vi nok engang bevist...



Første funn ble denne innrammede forsiden fra Allers Familiejournal fra 1906.
Henrik Ibsen i egen høye person. En mann med karakter kan man se.
Dette bildet digget jeg rett og slett.



Det neste funnet var denne store blomsterpotten i rosa. Fra 80 tallet vil jeg tro.
Nok en gang fikk jeg bevist for meg selv at ting kan komme igjen. For disse pottene trodde jeg
aldri jeg skulle synes var fine igjen. Men sammen med litt annet RÅSA ble det jo riktig fint.



Et signert bilde var tredje funn sammen med boken på bildet her.
Bildet var pent og boken hadde en utrolig fin utsmykking på permen.
Slike detaljer elsker jeg...



En bartekopp fra England var også med i kassene, og det var noen flere diktbøker med også.
Morsomt å sitte å bla i disse og finne små gullkorn som jeg senere kan gjengi
til dere kjære lesere av bloggen.



Nok en innrammet forside fra Allers Familie Journal fra 1907 denne gangen.
Her er det Nina og Edvard Grieg som er avbildet. Ett staselig ektepar må jeg si.
Jeg synes disse gamle forsidene var råkule.



Så til slutt fant vi en kikkert med vesken intakt og en svenskepung.
Koppen og bøkene har jeg nevnt før.
Så skal si vi hadde en gøyal kveld med utpakking jeg og mannen.
Han liker litt gammelt og kuriøst han også, så dette er en interesse vi har felles.
Bare at jeg nok er litt hardere angrepet enn han...
Så til slutt må jeg bare si tusen takk for forundringseskene vi fikk av tante Hilde.
Her var det mange kule ting synes vi.

5 kommentarer:

  1. Dette å få esker med rariteter, er mye mer spennende en å finne tingene selv......dette var litt av en skatte eske :-)

    klem tone

    SvarSlett
  2. God søndag! :) Det er en solfyllt og kald dag på Gran, skal gå en laang søndagstur etterpå! Ja, det dukker opp fine skatter på bloggen din hver dag. Det være seg naturens vårtegn, kule gamle blikkbokser og ikke minst dagens innlegg. Artig med de forsidene. Husker jeg skrev særoppgave om Ibsen på gymnaset... Det bilde med den flotte brune ramma er knallfint! Klem fra Jorid

    SvarSlett
  3. Ja det var litt av en skattekiste.
    Mange flotte ting der.
    Heldige dere som fikk dette.
    Alltid spennende å pakke opp nye esker
    Har ryddet ut i en leilighet i det siste.
    Og der var det flere godbiter innimellom.
    Kos deg i sola :)

    SvarSlett
  4. Så gøy med snille tanter som kommer med skatter :-)
    Bildene var skikkelig fine, morsomt å ha de gamle forsidene!!
    God søndag!
    Klem Trude C.

    SvarSlett
  5. Jeg falt helt for den forsiden med Nina og Edvard Grieg. Så spesielt og fint å ha. :)

    SvarSlett