onsdag 5. mars 2014

Gamle heklenåler og litt til...

Nedi en blikkeske jeg kjøpte for en stund siden fant jeg disse herlige gamle heklenålene.
Den ene har krok i begge ender, så den kan brukes til to forskjellige garntykkelser.
For meg ser det ut som disse heklenålene er laget av ben. Polerte og fine er de iallefall.


Det var litt flere ting i esken. En fin gammel beltespenne i perlemor, noen ringer som jeg ikke vet hva er til og en lang pinne  med fine avrundete ender, samt en forseggjort liten diings med riller og spiss i ene enden.


Denne forseggjorte tingen lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med å finne ut hva er til?
Hvis noen har peiling så legg igjen en kommentar, for jeg har ikke anelse.
Er det noe som brukes til noe slags håndarbeid, eller er det noe helt annet?


Den gamle beltespennen i perlemor er også dekorativ.
Morsomt med sånne bonusfunn som bare dukker opp sammen med det du har kjøpt deg.
Håper jeg kommer nærmere løsningen av mysteriet med den fint formede pinnen med spiss ende.

5 kommentarer:

  1. så morro å eie noe sånt...har aldri sett sånne før.
    Jammen får du tak i mange skatter!

    klem tone

    SvarSlett
  2. Så mye fint du finner på loppis. :) Ser ut som den tingen er en slags nål,
    kanskje den ble brukt til (ved hjelp av ringene) å lage små dusker eller annet.;)
    Ha en fin dag.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  3. Fine,
    Kanskje den "nåla" er ei slags syl,
    Når du fletter korger eller noe, stikke inn å lage større hull, når du skal stikke inn, å flette.
    Vet ikkje altså, såg noen fine kurver på ein annen blogg i dag, sikkert der eg fikk ideen.
    Ha ein fin dag, Klem,

    SvarSlett
  4. Så spennende å finne slike flotte ting som det du gjør! Beltespennen kan du bruke som hårspenne om du har en pinne som matcher, jeg hadde en slik en gang:)

    Ha en flott dag, Marit!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  5. De gamle fine nålene vekker til live NLS`n min ihvertfall! ;)

    SvarSlett