onsdag 19. mars 2014

Gule favoritter.

Gult er en farge som er litt sånn enten eller for mange.
Jeg liker den både i knallversjonen, lys pastellgul, eller i okergult.
Men bare som små fargeklatter innimellom alt det andre.



Oppfriskende farge enten det er på en blomst eller en boks.



Lys gul eller nesten over i en mørker tone til nesten orange.
Fint uansett synes jeg.




Joda ser ut til at jeg har en ekstra forkjærlighet for gule bokser.
Jeg har ganske mange, faktisk mange flere enn disse her også...


Denne gule fine påskeliljen får avslutte det hele.
Det nærmer seg jo den gule påsketida nå.
Gule kyllinger og gule blomster passer meg perfekt.
Den siste fargen jeg skal ta for meg er mintgrønn.
Den kommer i morgen.
Håper vi blogges da også.

9 kommentarer:

  1. Jeg ser jo at gult ikke er Lles favoritt, men gult er da en solskinnsfarge! Samme med oransje! Mange sier at disse fargene aldri kommer inn i deres interiør, men jeg sier : Slipp fargene løs! Farger gir energi!

    SvarSlett
  2. Mye vakkert i gult, men enig med deg- små doser holder :-)
    Alle de gule metallboksene dine i gult er skikkelig fine!!!!
    Og den brødskjæreren minte meg om da jeg var lita...mormor
    og bestefar hadde en slik og vi ungene elsket å skjære brødskivene på den!
    (skar som regel mange fler enn nødvendig fordi det var gøy..)
    Straks jobb her :-) God onsdag til deg!!!
    Trude C.

    SvarSlett
  3. Gult ER kult da! En farge som synes, er fin og kvikker opp! Kommoden din er kul den og! Som du vet hadde jeg gul stue, ganske så intens også, i 12 år... Det var liksom så hele stua slukte meg, det ble for mye av det gode.Synes det var skikkelig fint i begynnelsen da.... Som tilbehør er gult kjempefint! Og de nydelige blomstene da - hurra for våren! Klem fra Jorid :)

    SvarSlett
  4. Gult har liksom vært fy lenge det.Ikke at hjeg har brydd meg,til påske blir det gult ihvertfall på kjøkkenet da ungene kommer hjem med diverse kreativiteter etc,samt man ønsker jo å skape en stemning og gode minner for dem!!! Men gult er ganske kult ellers også,og du viser jo nettopp det med alle de fine tingene dine!!!!
    Linus har satt gul lampe på ønskeliste - han trenger mer lamper på rommet og den skal visst være gul!!!!
    Selv sitter jeg og strikker med skikkelig knallgult til dattera :)
    Synes det er mye fint i gult i butikkene også,og det kan være så tøft i de rette miljøene - en liten fargeeksplosjon innimellom :)
    Har allerede begynt å glede meg til å dekke påskebord,med mye naturmaterialer og sånt men også litt gult!!! :)
    Takk for et energisk og fargerik innlegg - skikkelig oppkvikkende på morgenkvisten!!!
    Nyt dagen!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  5. Gult er nok ikke min farge.
    Ikke mye av den her i huset,
    annet enn litt til påske.
    Noen flotte gamle bokser du har.
    Ha en flott dag :)

    SvarSlett
  6. JEG ER GLAD I OKE OG SENEPSGULT
    SÅ MASSE TØFFT DU HAR
    GLEDER MEG TIL
    Å PYNTE PÅSKEBORDET
    FIN DAG TIL SØTE DEG
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  7. Superfint! Önskar dig en fortsatt fin vecka! Kram Anna

    SvarSlett
  8. Takk for koselig kommentar. Stilig gammel brødskjærer, og de gule boksene er helt skjønne. Fortsatt fin uke til deg, Klem fra Mona.

    SvarSlett
  9. Gult er en fantastisk flott farge, så der er vi helt enige!! Men min man er vel ikke fullt så glad i det "kjærlighets-forholdet" så vi har inngått en kompromis med oransje. Også en herlig farge i mitt hjem.
    Jeg planlegger å overraske mannen med gult sengetøy til sommeren, og det vet han ikke om.... Gleder meg :P.
    Klem Madelén

    SvarSlett