fredag 7. mars 2014

Minner fra 2012.

Satt og bladde i noen gamle bilder på pc`en. Da kom jeg over disse to herlige damene som 
var på visitt hos oss den 09.09.2012. Vet datoen fordi det står på bildene...
Da våknet vi opp til bjelleklang utenfor husveggen.


Vi bor jo på landet og har alltid gjort det, så det var ikke så veldig overraskende. Selv om vi ikke har kuer eller andre bjelledyr så tett
på husveggene til vanlig. Vi spratt opp for å sjekke og ganske riktig der på jordet vårt hadde to kuer og en liten kalv slått seg til. Nesten så vi vurderte å ikke ringe bonden for å si ifra at damene hans var hos oss, for vi liker kuer alle mann. Dette var et særdeles hyggelig besøk. Den lille kalven ble ikke med på bildet, men han koste vi oss masse med å se på denne dagen, for med hopp og sprett danset han rundt mamman sin og mammans venninde.


Deilig å se det grønne fine løvet og gresset på bildene, må si jeg gleder meg til dette er hovedfargene utenfor huset. Nå er det fortsatt hvitt her hos oss. Det er imidlertid spådd regn i dag og det vil tære på snøen. Så får vi krysse fingrene for at det ikke kommer så mye mer snø,
 på denne siden av sommeren...
Ønsker dere en god fredag med ku-vennene mine.
Kuer er ålreite dyr.

2 kommentarer:

  1. skulle ønske jeg hadde kuer i nærheten av meg, men lite sjanse for det inn på feltet.
    Og når jeg sitter og ser ut av vinduet nå, og ser all den snøen som fortsatt ligger her, var det deilig å se på bilde av grønt gress og vet vi har en fin tid i møte :-)

    klem tone

    SvarSlett
  2. Ååhh! Det så avslappende og godt ut å være ku i hagen hos dere:) Gleder meg til sommeren jeg nå, da flytter vi inn i nytt og passe stort hus ikke langt ifra nettopp kuhagen:) Så nå må jeg komme meg ut på både loppemarkeder og brukthandler for å tilføre nyhuset noe fint og gammelnytt. God helg!

    SvarSlett