søndag 30. mars 2014

Typisk bloggedame 40+ ?

Her finner jeg meg selv foran Pc'n igjen, mens jeg lager nok ett innlegg med
bilder av blomster og lys... Typisk bloggedame 40+, tenker kanskje både jeg og dere.
Er liksom ikke noen verdenssensasjon å blogge om dette.
Men hvordan finner man opp kruttet hver gang man skal blogge da?
Hadde blitt veldig få innlegg hos meg hvis jeg bare skulle skrive noe når jeg virkelig har
gjort noe unikt eller stort. Skjer liksom ikke så mye sånt her hos meg...



Nei, det er ikke hverken spesielt oppfinnsomt eller nyskapende her hos meg.
Men for meg og mange andre er det dette som er livet.
Jeg er ett hverdagsmenneske som liker å gjøre det koselig for meg selv
og andre i hverdagen. Hverdager er det som kjent flest av og nettopp derfor
er det blant annet blomster og lys jeg blogger om.
(Ikke bare det da, jeg tuller nå altså, men for å sette det litt på spissen blir det mye
lys og blomster her på denne bloggen.)



Dessuten har jeg dratt på meg en gryende interesse for fotografering.
Har alltid likt å ta bilder, men nå har jeg liksom en unnskyldning for å dra fram kameraet
både titt og ofte. Ingen som er overrasket her i huset lenger når jeg står på 
hodet og tar bilder av "gammel drit", som tingene ofte blir betegnet som.
("Gammel drit" er ikke ett negativt ladet ord her i huset, det er mer slang for mine
 og andres flotte skattefunn. Hi hi.)  
Jeg kan vel merke at jeg er alene om å være dame i huset her.
Blir liksom litt preget av mannlig sjargong jeg og. 



Roser og Påskeliljer kan imidlertid ikke kalles veldig maskulint.
Jeg bare MÅ ha litt jentete preg på interiøret her, midt oppi guttegjengen.
Det har heldigvis ingen noe imot, så rosa, gult og andre flotte farger
preger stadig pynten rundt omkring i huset vårt.



Så hvis flere kjenner seg igjen i min beskrivelse av bloggedame 40+ , blir jeg glad.
Tror ikke det bare er meg som liker hverdagene og prøver å gjøre det beste ut av dem.
For meg er det også helt ok å være en sånn typisk bloggedame 40+.
Helt ok å være gjennomsnittlig, for da er man hvertfall ikke under gjennomsnittet.
Det hadde vært værre dere!!!
Hurra for oss typiske bloggedamene, og hurra for de få gutta som blogger om interiør også, 
de er ikke fult så gjennomsnittlige, men kan trøste seg med at de
er OVER gjennomsnittet interessert i det samme som oss damene.
¤¤¤¤
Her får dere en helt gjennomsnittlig hilsen fra meg.
Kos dere med hverdagene.

3 kommentarer:

  1. Hverdager er de flest av,de må vi gjøre det beste ut av!!!Rundt oss så klart,og når vi får en og annen stakket stund foran Pc'n og blogge litt,enten om blomster,lys eller det vi har på hjertet så beriker det også hverdagene våre.Det får bare være akkurat så gjennomsnittlig som det vil...uten press eller krav,bare veldig,veldig koslig!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  2. Enig, hi hi. bloggen er hverdagskos for meg, trenger ikkje ukeblad når eg har bloggverden, den gir kos oppskrifter på mat, og håndarbeid, på ein måte vennskap, samme interesser.

    Blogger ikkje med bilder av mann og barn, så da blir det ting, blomster og pus da.
    De dere håndarbeidsbloggene er eg (imponert over) tryller frem nye store å små arbeider i hvert et innlegg. Eg trenger TID på sånne prosjekt.

    Du oppdaterer så ofte og skriver bra, liker bloggen din;-)
    Ha ein fin søndag.

    SvarSlett
  3. Bloggedamer 40+ er veldig ok synes jeg!!! Sa jeg noe om min alder.....
    Jeg synes det er utrolig mange flinke bloggere og mange å hente inspirasjon fra. Men det er også veldig fint å lese bloggen til noen som er på nogenlunde samme sted i livet som meg selv. Det er mye gjenkjennelse i det og det er jo også veldig hyggelig. Og når jeg leser blogger som jeg både blir inspirert av og kan kjenne meg igjen i, ja da er det ikke bedre å få det. Slik er din blogg for meg :-) ha en fin kveld :-)

    SvarSlett