lørdag 8. mars 2014

Ukas bruktfunn UKE 10.

Dette har vært ei stille uke. Har nemlig ligget rett ut med influensa.
Trodde jeg skulle være pigg igjen i begynnelsen av uka, men dengang ei.
Fortsatt har jeg hes røst og er litt tett, men jeg er da oppegående ihvertfall...
Men nok sykdomsprat, dette går over og det er mye mer morsomt med bruktkjøp.
Disse kjøpene er gjort på nettauksjonen Qxl, så litt har jeg fått denne uka også.


Disse to boksene til kaffe og sukker kom i posten i går. 
Da jeg skulle vaske de, rant imidlertid malingen rett av, så de ble veldig mye mer
shabby enn de i utgangspunktet var. Men heller rein boks, enn en fettete med maling...


Synes disse låsene på lokket er så kule.
Og for meg er det ikke så farlig om malingen ble borte heller, jeg liker jo litt slitasje.
Så dette er ikke krise her i heimen hos meg.


Denne lille bobleboksen kom også i posten etter en handel på Qxl.
Har vært såpebobler i den og jeg synes den var så gøyal med sin fine røde farge.
Såpebobler var jo så gøy å blåse når man var liten.


Husker hvordan det var nesten magisk da man blåste bobler og vinden tok de med ut i hagen.
Vi løp etter for å se hvor langt de klarte seg...
Fine barndomsminner det der.


Så har det kommet en liten fin matboks i hus.
Den passer perfekt til den lille røde sekken som jeg har vist dere før.
Fine mus som koser seg med osten på lokket.


Boksen er nesten ikke slitt, så den har nok hatt en meget forsiktig eier.
Nå skal den få lov å pynte opp i hjemmet vårt og blir nok ikke utslitt av det heller...


Er visst inne i en bokse-periode, for det var det som har kommet i hus denne uka.
Så da håper jeg å kunne vise litt annet neste uke, men man vet aldri.
Ikke sikkert jeg finner noe i det hele tatt...
(Men det tror jeg egentilg ikke på selv engang altså.)
Fin lørdag til alle dere fine lesere.

3 kommentarer:

  1. God lørdag og gratulerer med kvinnedagen!;) Så fine bokser du har fått tak i, og ja låsene er kule! Har mange gode minner om såpebobler sjøl jeg! Og du, hvis du vil selge matboksen videre, står jeg klar til å kjøpe den!;) Den likte jeg virkelig godt! Ønsker dere ei god helg! Klem fra meg!

    SvarSlett
  2. God lørdag Marit, og gratulerer med kvinnedagen!
    Eeeelsker den matboksen! Hadde nesten maken selv da jeg var liten, så den
    vekte gode minner :-)
    Nyt dagen!
    Klem fra Trude C.

    SvarSlett
  3. Så fine bruktskatter du har funnet deg ❤
    Skulle ønske deg var slike butikker her
    hos meg også, men det er det dårlig med
    Matboksen var bare aldeles skjønn da ❤
    Usj, influensa er ikke kjekt, håper du er
    på bedringens vei og går mot en bedre
    uke :) Ønsker deg masse god bedring og
    ha en fin søndag og helg, Klem fra Mette

    SvarSlett