lørdag 22. mars 2014

Ukas bruktfunn UKE 12.

Ho ho, lørdag igjen og her kommer ukas bruktfunn nok en gamg.
Denne uka har det blitt litt igjen. Litt lyse og vårlige farger på skattene denne uka.
Man blir jo i godt humør nå som solen har tittet innom litt.
Da kommer trangen til lyse og klare farger.




Her er det iallefall masse farger. Jeg digget denne duken i lappeteknikk og applikasjon.
Passer jo perfekt nå som det går mot påske. Høna som er applikert på i hver ende av duken 
er kjempekul!!! Den lille kobberformen har også funnet vegen til meg denne uka.



Så kom jeg over disse tre søte broderte blomsterbildene i fine rammer.
Synes de var dekorative og de er litt nostalgiske også i sine ovale rammer.



Lampeskjermer er også kult. Disse tre her likte jeg godt.
Vet ikke hva de skal brukes til, men pluteslig får jeg en ide om å skifte litt stil,
eller uttrykk og da er det kjekt å ha litt på lur...



Dette er et kaffeservise fra Figgjo. Kult retromønster på det.
Jeg fikk riktignok bare tak i 4 kuverter, men det gjør ikke meg noe.
Jeg og mannen drikker som oftest kaffe alene, så da blir dette
vårt nye hverdagsservise.  Eller hålas-servise som vi sier på Hadeland.
(Hålas uttales med tjukk l.)



Ett bollesett med tre boller fra Egersund klarte jeg heller ikke å leve uten...
Kjøkkenting er min svakhet, og disse fine bollene med gullkant var uimotståelige.
Jo mer jeg ser på denne duken jo mer liker jeg den.
Jeg er helt koko etter farger.



Denne bollen i flettet porselen med roser på er vel kanskje ikke helt min stil,
men jeg likte den litt også. Den var så billig at jeg tok den med.
Plutselig passer den sammen med noe annet og man forandrer jo stil og smak
med årene, så man skal aldri si aldri...



Ukens siste kupp var dette WC-skiltet. 
Teak plate med messingfigur på. Hadde sånn på dodøra når jeg var barn.
Så her slo NLS'en min rett inn. (NLS = Nostalgisk Lagrings Syndrom)
Jeg har skrevet litt om dette før. Hi hi.
Da ønsker jeg dere en god lørdag.
Jeg skal først på loppemarked og så på kveldsvakt.
Så mulighetene er store for at det blir litt ting og tang til neste ukes 
bruktfunn innlegg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar