søndag 2. mars 2014

Ukas bruktfunn UKE 9 del 2.

Ja denne uka har det blitt litt mer handling enn det som er normalt selv for meg.
Men det er noe med at kommer man over flere flotte ting samtidig,
så må man bare ta det med hvis man har tenkt å ha det. Neste gang man er i samme butikk
er sakene helt sikkert solgt.  Så hold dere fast og bli med på bilderaset som kommer her.
Og ja, jeg innrømmer ihvertfall min "galskap" ved å legge den ut her på bloggen. Hi hi.


Jeg har hatt lyst på en sånn blikklykt til å ha talglys i kjeeeeempelenge!!!
Husker jeg var i Sverige på en antikmesse for 5-6 år siden og så på flere slike der,
men de var så dyre at jeg kunne ikke kjøpe en slik da.


Jeg fikk helt sjokk da jeg fant denne i en antikk og brukt butikk, til og med til en overkommelig penge.
Så fant jeg også denne lille dukkekjelken som jeg har satt disse tre lysestakene oppå.
Lysspillet på veggen og enden av den gamle benken min er helt fantastisk på kvelden.
Tok meg selv i å gå forbi her og bare nyte synet flere ganger de første kveldene jeg hadde 
lys i dette arrangementet.  Synes kjelken også var så herlig shabby.


Denne gamle brødskjæreren kjøpte jeg med bare fordi den var så sjarmerende gul.
Jeg liker gule ting og denne var jo bare helt herlig da.


For en fin slitt gulfarge, sikkert ikke brukbar, men den skårer høyt på sjarmen!!!
For meg behøver ikke alt å kunne brukes, men jeg kan sikkert bruke den som pynt.
Det holder for meg.


Bokser, bokser og atter bokser. Hadde du klart å la denne skjønnheten stå igjen?
Håper svaret er nei, jeg klarte ihvertfall ikke å gå fra den.


Det sies at "Vi er slave av tingene rundt oss."  
Da må jeg faktisk si at jeg har en veldig hyggelig slavetilværelse. Hi hi
Og det trodde jeg ikke var mulig egentlig...


Speil er ting jeg ofte ikke klarer å gå ifra når jeg ser noen jeg liker.
Ikke fordi jeg speiler meg så mye, for jeg er nok ikke så veldig forfengelig, men 
de skaper så fin stemning i interiøret.


Speil og levende lys er flott sammen og jeg bruker det sammen på flere
plasser i stue og kjøkken hos oss. Dette lille barberspeilet med fin fasettslipt kant
synes jeg var helt utrolig søtt. Så da var jeg solgt veit dere....


Nok et speil fant vegen hjem til meg også...Har dere sett noe så nydelig?
Speilet har en bord rundt hele seg i fattigmannssølv.Trodde ikke mine egne øyne,
 da jeg dro dette fram under en stabel med mye annet "ræl" i antikk og brukt butikken.
Noen ganger kan lykke kjøpes for penger!!! Hi hi.

 

Sjekk ut den nydelige kanten rundt her da.  Jeg er nok litt som skjæra og liker
litt bling-bling ting. Ikke for mye, men litt innimellom alt annet kan jeg ha.


Til sist i dette bilderaset kommer dette søte englebildet som jeg også fikk med
på lasset mitt fra antikk og bruktbutikken.


Fine farger og pent avbildet er disse søte barna som går over broen,
mens engelen passer på dem. Klassisk englebilde fra 50-60 tallet.
¤¤¤¤
Ja, som dere ser har det blitt MYE innkjøp denne uka, men jeg samler
jo som kjent sammen både til husbruk her hjemme og til drømmen min om
å kunne selge litt på et gårdsmarked her hjemme til sommeren.
Det er så morsomt å drive med dette så det er en super avkoblingsaktivitet for meg.
Ønsker alle en god søndag,

3 kommentarer:

  1. Her var det mange nydelige ting.
    Så flotte speil da. Liker også veldig godt speil.
    Tror jeg har etpar stykker i nesten alle rom i huset.
    Men liker ikke å speile meg. hehe.
    Men det er flotte å dekorere med.
    Slike gamle englebilder er skjønne.
    Husker vi hadde slike over senga da jeg voks opp,
    For meg var det trygt å vite at jeg ble passet på.
    Ønsker deg en herlig dag:)

    SvarSlett
  2. Så mye fint du får tak i, Marit!!! Herlige nostalgiske ting, jeg likte også veldig godt speilet! Blikklykten var skikkelig tøff!!
    Ha en fortsatt fin søndag!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  3. Vet akkurat hvordan du har det med å samle og lete;) Man kan bli utrolig hekta...:) Nyt det - trøster meg med at vi kunne funnet på værre ting...;) Klem

    SvarSlett