søndag 9. mars 2014

Vedkjele som blomsterpotte.

Har funnet ett nytt bruksområde til vedkjelen i messing.
Det fyres ikke så hardt lenger nå og da står vedkjelen stort sett tom.
Det er for galt, så da puttet jeg en hortensia opp i kjelen like så godt.


Det passet til min overraskelse fint. Hadde nemlig trodd at kjelen skullle være
alt for stor til en vanlig stueplante. Men det passet helt fint.


Kobber er som alltid med hjemme hos oss. Denne staken er jeg veldig glad i.
Den kjøpte jeg på Ekebergmarkedet for mange år siden for en 100 lapp.


Den gamle kokeboka og nøkkelen ligger fremdeles fremme hos meg.
Noen ting bytter jeg sjelden ut, og boka har ligget på denne kista i flere år faktisk.


Nærbilde av lysestaken som jeg liker så godt. 
Det er noe med disse runde formene og den dråpe stopperen som
gjør at jeg liker den så godt. Liker lysestaker i andre materialer med denne formen også.


Vedkjelen passer fint på kjøkkenbordet også.
Den virket ikke for gedigen her heller.
Det likte jeg. Ser den for meg med flere slags blomster oppi.


Blomster og lys, To stemningsskapere som er veldig bloggbare...
God søndag folkens.

4 kommentarer:

  1. den var lekker, og spes til en rosa hortensia :-)
    Den kobbberstaken var veldig blank og fin .......flott satt sammen!

    klem tone

    SvarSlett
  2. Hei! Kjempefint med hortensia`n i vedkjelen! Hyggelig og koselig arrangement! Fin stemning med nøkkelen og kogeboken. Og den kobberlysestaken er flott altså!! Du er flink til å skape god stemning du Marit! :) Ha en god dag!

    SvarSlett
  3. Er så vakkert å blande forskjellig bling-bling ting!
    Og den vedkjelen var jo bare helt perfekt til den vakre hortensiaen!!
    God søndag :-))
    Trude C.

    SvarSlett
  4. Du har så masse fint :))
    Likte godt den lysestaken ♥

    God søndag!

    Klem Bente

    SvarSlett