tirsdag 29. april 2014

Blogg og kaffepause...

En blå kaffekjele, noen kaffebønner og en gammel kopp.
Et bilde på ro og avslapping.
Tror de var flinkere til å koble helt ut før i tiden...


Da var kaffepausa virkelig ei pause hvor man koste seg med en kaffedråpe.
Man satte seg ned og lot arbeidet hvile, mens man nøt hver svelg.
Kanskje dyppet de en sukkerbit i kaffen også, og noen hadde i en fløteskvett.


Så hadde de da også mer fysisk krevende arbeid før i tiden.
Før alt var mekanisert og ikke alt kunne sendes via, eller leses på Data`n.
Vi sitter med smartphonen vår og skal på død og liv være så tilgjengelige til enhver tid.
Så jeg tror vi må skylde oss sjøl for at vi er så stressa og aldri lar hjernen
få slippe unna inntrykk fra omverdenen. Tror kanskje at det var sunnere før jeg.
Selv om man da tok både en og to sukkerbiter til kaffekoppen og
attpåtil slumpet oppi litt ekte fløte.


Kall meg gjerne gammeldags, men jeg synes det er en uting å være tilgjengelig
hele tiden. Tror ikke vi har godt av det jeg. Det å skulle oppdatere seg
hele tiden på andres gjøremål og publisere alt man foretar seg.


Mulig jeg biter meg sjøl i halen nå. Jeg sitter jo her og knotter på en Pc, 
og publiserer dette på en Blogg. Men dette gjør jeg når jeg har tid for meg sjøl.
Det er min pause i hverdagen og jeg er ikke tilgjengelig annet enn når jeg
setter meg ned for å hygge meg med å lese andre blogger, lese hyggelige 
kommentarer på min egen blogg, skal skrive en trivelig kommentar til
en annen flott blogger, eller skriver ett innlegg sjøl.


Ofte har jeg også kokt meg en god kopp kaffe, som drikkes av en gammel kopp.
Så akkurat bloggen er min gode kaffepause hvor jeg lar verden
og humla suse og jeg bare koser meg med det som er rett foran nesa mi.
Flere som har det sånn med bloggen. At det er et herlig avbrekk fra alt annet.
En positiv syssel hvor man møter mange andre hyggelige personer,
som til og med liker det samme som en selv?
Sånn er det ihvertfall for meg...
¤¤¤¤
Kos deg med kaffen og bloggen og la humla suse.

5 kommentarer:

  1. Flotte bilder.
    Jeg tenker også slik,jeg vil ikke være tilgjengelig hele tiden. Men føler at andre mener man skal det når man har mobil. "mobilen har du jo med deg overalt". Men jeg syns det er godt å legge den bort,legge alt bort & bare leve akkurat her & nu med det jeg har foran meg.
    Bloggen min er vel det jeg syns er min friplass. Der kan jeg koser meg & nyte synet av andres fine bilder. Men jeg gjør det når jeg ønsker det,ikke når andre forlanger det av meg.
    Ha en fin dag & nyt!
    Christinaklem ♥

    SvarSlett
  2. Ja jeg koser meg med bloggene når jeg tar en pause i
    det daglige Men jeg gjør det uten kaffe. Kaffe har jeg
    aldri lært meg å like. Og nå er jeg for gammel, hehe
    Er ikke tilgjengelig hele tiden på nettet.
    Bruker ikke mobilen som data. Det har jeg ikke lyst til.
    Syns det er helt greit å ikke være tilsluttet nett hele tiden.
    Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett
  3. Her traff du meg rett i hjertet :)
    Sitte og koser meg med en kopp kaffe,
    lager blogginnlegg og leser andre bloggger,
    mens jeg har meg en pause fra husarbeid :)

    Tusen takk for trivelig kommentar på bloggen min.

    Klem Gerd Kr.








    SvarSlett
  4. Nydelige bilder, Marit! Kannen og kvernen var kjempefine!!! Jeg sitter også med bloggen i pauser, denne helgen hadde vi besøk og det ble nesten 2 dager uten å logge seg på laptoppen...det var deilig det og:) For meg er blogging bare positivt, har blitt kjent med så mange hyggelige bloggere og fått masse inspirasjon.

    Ha en flott uke! Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  5. Koselig innlegg, mange fine ting og gode tanker. Nei , jeg er heller ikke tilgjengelig hele tida, dessuten jobber jeg med ungdom som er helt avhengig av mobilen, det kan jeg kjenne at jeg blir litt trøtt av......... Og blogging, det er jo for gøy!
    Det med koppedilla vet jeg mye om, jeg har heldigvis ikke fått "koppevaksine" enda.
    Ha fortsatt fine vårdager!
    klem fra Signe.

    SvarSlett