lørdag 12. april 2014

Bruktfunn UKE 15.

Først vil jeg ønske nye følgere hjertelig velkommen til meg her på Brukt og Blandet.
Like stas hver gang jeg ser at noen vil følge med på meg og mitt.
Fast innlegg her hver lørdag, med ukas bruktfunn. Jeg simpelthen elsker å gå på skattejakt.
Og nå er vi inne i høysesongen for slike skattejakter...
¤¤¤¤
Denne uka er jeg faktisk litt stolt over hva jeg kan vise dere.
For sist lørdag var jeg på to loppemarkeder i nærområdet mitt og jeg fant sååååå mye fint. 
Min svigerinne var med meg, for hun hadde så lyst til å se om hun også kunne
gjøre noen kupp. Og det gjorde hun, så vi var veldig godt fornøyde med dagen begge to.
Rart hvordan man kan bli lykkelig av å kjøpe seg noe
andre ikke vil ha lenger. Godt vi er forskjellige.




Jeg kunne simpelthen ikke tro det da dette flotte gamle serviset stod på ett bord på loppemarked nr 2.
Rett og slett ett under at ingen hadde kjøpt dette før meg. For vi ankom dette loppemarkedet
1,5 time etter at det åpnet. Det var med noen dype og flate middagstallerkener pluss
4 ajetter. Men det er terrinen og sausnebbet jeg er mest forelsket i.
Snakk om å ha flaks da!!!


På det første loppemarkedet vi var på fikk jeg kjøpt meg en masse.
Så forbered dere på masse bilder og ett langt innlegg i dag.
Dette sausnebbet fra Egersund var noe av det første
jeg plukket med meg herfra.


Flott melkar i porselen. Fine klare farger, som jeg jo ikke
klarte å motstå. Helt og pent er det også.


Så kom jeg over 11 stk kopper og skåler av dette herlige kaffeserviset her.
Vet ikke hvem som har produsert dette, for det er ikke stemplet hverken på koppen,
eller skålen. Men uansett er oldemors-roser utrolig vakkert da.


Mors kopp er jo ikke lett og gå forbi, så den ble med meg.
En liten fløtemugge og ett askebeger formet som ett blad fant også
veien hjem til meg.


Dette sommerlige brettet med 6 brikker til å sette glass på, klarte jeg heller ikke å leve uten...
Tenk å servere saft og kaker fra dette til sommeren da!
Skjønner dere hvorfor det ble med meg hjem?


Seks spiseskjeer i sølvplett hadde jeg også bruk for ser det ut til...
Jeg digger gammel sølvplett!!!


En oppsats for salt og pepper, uten bøssene kan brukes til flere ting,
så den måtte jeg også ha. Tenkte å ha ett lite glass med tannpirkere og
en liten blomst oppi det jeg.


Dette supersøte bildet var det siste jeg kjøpte på loppis nr 1.
Jeg skulle bare se nedi en eske ved utgangsdøra da jeg var på veg ut, og der
lå dette nydeligste bildet av to søte små barn.


Sukker og fløtesett i skikkelig kvalitets sølvplett er ikke å forakte.
Så disse får ett nytt hjem hos meg.


Ett dypt fat i sisselert sølvplett danner bakteppe her mot en liten rosa bolle fra Stavangerflint,
og en flaskebrikke i veeeeldig upusset plett.
Men det har sin sjarm det også, skikkelig patina her kan man si.
Så utrolig gøy det var på loppis denne gangen!!!


Til sist viser jeg dette lille blikkfatet med flott malt motiv på.
Slike fat kjøper jeg alltid med når jeg ser dem.
Jeg liker rett og slett disse blomstermotivene så godt.
¤¤¤¤
Sjelden jeg har funnet så masse flott på to loppiser på bygda.
Men det er jo dette som er så gøy.
Du vet aldri hva du får tak i.
Så kom dere avsted på loppis når dere har mulighet.
Det er så gøy!!!

13 kommentarer:

  1. Så utrolig mange vakre ting du har funnet. Jeg følger bloggen din gjennom feedly.com, der jeg har blogger samlet på et sted. Det er inspirerende å se ny bruk av gamle ting. Ha en riktig god påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Alltid så hyggelig når nye lesere finner vegen hit. Håper du vil like deg hos meg.
      Mye brukt og gammelt her, det er mine favoritter. Velkommen inn i min verden.
      Hilsen Marit

      Slett
  2. Ja det var godt for deg at jeg
    ikke var på de loppemarkedene før deg.
    Ikke mye av det hadde stått igjen da visst
    jeg hadde sett det-
    Så mange nydelige ting. Litt av noen kupp der ja.
    Heldige vi som kan ta vare på slike ting for fremtida.
    Nå må jeg forberede meg for siste lørdag på loppa.
    Ønsker deg ei riktig god palmehelg :)

    SvarSlett
  3. Der kom bilderaset ja - det var da ikke måte på for en flaks du har hatt da!!!!!Det første serviset liker jeg såååååå godt,lyst på selv,og fant på en bruktbutikk nylig,men det var så hakkete og stygt at det var ikke sjarmerende en gang :/
    Men gir ikke opp - endog blir det vel min tur ;)
    Du har tydeligvis blikket for å finne nydligheter,så utrolig gøy å finne så mye...og det på en og samme helg!!!!Lykke!!!!
    Nye loppemarked i dag da eller???(Ike sikkert det er sånt på palmelørdag??)
    Uansett må du ha en deilig helg!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  4. Du så masse fint du fant!! Det første serviset du viser er bare så nyyydelig!! Der hadde du flaks. Jeg kjenner jeg må styre litt unna slike loppemarked:) Jeg går helt bananas. Det gjør jeg jo stadig vekk hos Tove på Sandnes antikk og brukt:)
    Du har all grunn til å være så fornøyd med samtlige av dine funn. Og så har du en tanke bak alt også og det er en bra egenskap.
    Ønsker deg en flott helg. Her øser det ned og vi har utsatt reisen litt.
    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  5. Fantastisk å finne så mye fint på en gang! Og de to blå og hvite koppene var jo heller ikke til å stå for!
    Ha en fin helg og god påske!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  6. Ja, her var det mange fine funn. Flott den terrinen og det andre i den serien som du viste først, så lekkert mønster på det serviset. Jeg bruker å pynte ute i hagen også med gammelt porselen. Det pynter fint opp mellom blomsterkrukkene. Kos deg med alt det nye. :)

    SvarSlett
  7. Så imponerende mange skatter du fant! Tenk at alt dette var å finne på loppemarked, da :) Det er så gøy å gå på skattejakt, og særlig når man gjør sånne kupp!

    SvarSlett
  8. Alt absolutt alt er helt nydelig- jeg vil også ha :) for noen kupp du har gjort og du var virkelig på rett sted til rett tid. Wow for en imponerende skattejakt !

    Ønsker deg en riktig God Påske :)

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  9. For noen kupp!! Spesielt likte jeg bildet, sausenebben og brettet :-) skulle ønske vi hadde slike loppis!

    SvarSlett
  10. Hjelpe meg så heldig du var!! Alldeles nydelig ting....Både porselenet OG de vakre skjeene? Helt nydelig alt sammen.
    Kjekt å se.
    Fiiiin påske til deg og klem fra meg!

    SvarSlett
  11. Oy skal sei du fant masse fint
    jeg likte så god det øverste porselenet
    klem Eli:)

    SvarSlett
  12. Wow - så mye fint du finner hele tiden!! Ser at det er flere enn meg med forkjærlighet for gammelt porselen. Likte sausenebbet i Blå Blomst - det står på ønskelisten her. (Samler på det serviset). :-) Alltid spennende å lese innleggene dine.
    God påske!!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett