lørdag 26. april 2014

Bruktfunn UKE 17.

Hei igjen!!! Flere nye bruktfunn denne lørdagen også. Vi er inne i høysesongen for dette
  her hos meg nå. Det er så gøy med loppemarkeder og bruktbutikker som bugner om dagen. 
Må vel legge til at jeg er veldig lett å friste da...


En superkoselig og akkurat passe shabby gammel kaffekvern  er første ting ut i dag.
Bitte littegrann glad for å ha kommet over denne kan man si...
Jeg liker jo kjøkkenting veeeldig godt og kaffekvern, det må man ha!


Det neste funnet er også en kjøkkenrelatert sak, nemlig denne blå emaljertekaffekjelen.
Rett og slett helt herlig. Litt stygg inni er den, men jeg kan bruke den til
blomstervase eller blomsterpotte, Utenpå er den helt strøken. Jippiiiii!


Her har jeg flere bruktfunn på en gang.
Det store spannet har jeg hatt fra før, men det er jo selvsagt ett bruktfunn det også.
Emaljeting er fine og anvendelige synes jeg.


Ingen i familien røyker, men jeg sjarmeres av gammel reklame.
Derfor ble dette askebegeret mitt.


To søte små pusekatter, som det er veldig lite jobb med.
Bilder av dyr havner også rett ofte hos meg...


Så har denne emaljerte kammerstaken kommet i hus, jeg tror imidlertid
ikke denne er særlig gammel. Uansett er den dekorativ og passer
fint inn hos meg, sammen med flere andre emalje-ting.


Nok et englebilde har det også blitt.
Populært motiv dette, har det i en annen variant også fra før.
Blomsterpotten med ett telys oppi har jeg sprayet hvit, da den var hvit, lilla
 og gul fra før. Synes den ble bedre som hvit. Hurra for spraymaling!!!



Dette påleggsfatet med nydelig blomsterdekor var så gammelt og fint at jeg lot
det få bli med til meg, selv om det har to skall under. Jeg pleier ikke kjøpe ting som
er skadet. Ingen regel er uten unntak og dette er unntaket hos meg.
¤¤¤¤
Jeg har planlagt flere loppemarkedbesøk i dag.
Får ikke stilt opp fra start noen steder i dag, så de beste loppene
går nok meg hus forbi, men det er morsomt uansett.
Sønnen må kjøres til konfirmantundervisning og da må selvsagt
loppesirkuset til mamma`n vente.
Da ønsker jeg dere en strålende loppe-lørdag, for jeg tror dette er en av vårens
store loppemarkedhelger ihvertfall her på østlandet.
Vi loppes, eller nei,  jeg mente selvsagt vi blogges. Hi hi.



3 kommentarer:

  1. jeg bare elsker emalje....det lar jeg aldri gå fra meg, om jeg finner :-)
    du finner alltid så mye fine ting....lurer på hvor du farter rundt ;-)

    jeg skal ha en opprydning i skapenene mine nå, før det blir noen loppemarkeder.
    har solgt unna noen større ting i det siste, og det føltes deilig.

    klem tone

    SvarSlett
  2. Flotte loppefunn alle sammen, godt vi ikke går på det samme loppemarkedet for da hadde det blitt kamp- hi hi :)

    Ønsker deg en nydelig lørdag :) Jeg skal bort til barnebarna en tur- Finn har vært på nattevakt og sover på dagen i dag !

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  3. Så mye fint du har fått tak i :-)
    Riktig god lørdag til deg!
    Trude C.

    SvarSlett