onsdag 23. april 2014

Detaljer og blomster.

Detaljer er noe jeg liker. Det å se litt nærmere på de små tingene.
For det er summen av små ting som gjør opplevelsen av noe stort. 
Eller det kan være det enkle som faktisk er detaljen som gjør en ting flott.
Det er ikke alltid at en detalj er ett tillegg...


Men på bildene jeg viser dere i dag er det mange detaljer som
kan betegnes som tillegg. Dette gamle serviset fanger meg hver gang
jeg ser på det. Så dekorativt, nydelig og fullt av små detaljer.


En enkelt blomst kan også være meget dekorativ og vakker.
Sammen med serviset her skaper den en romantisk helhet.
Denne rosen var egentlig vissen, men jeg plukker av de ytterste kronbladene
og da ser den nesten ut som en knopp igjen.


Dette er iallefall ikke minimalisme!!!
Dekor, snirkler og mer dekor. Herlig synes jeg.
(Men jeg liker også ensfargede ting, er sammensatt der.)


Kronbladene fra den over nevnte rosen har jeg samlet oppi dette fatet.
De er også dekorative, og man kan jo legge de på litt
olje og få rosenolje. Men det har jeg ikke prøvd altså.
Kanskje noe jeg burde prøve. Tenk så flott å ha egenprodusert roseolje
på en fin flakong på badet...


Ja ja, det var nok om detaljer for i dag.
Spennende å se hvilke detaljer denne dagen bringer oss.
Håper det blir noen flotte noen.
God dag til dere alle.

5 kommentarer:

  1. Herlige bilder med flotte detaljer:)
    Fant deg via andre blogger, og legger meg til som følger.

    Ha en fin dag.

    Klem Gerd Kr.

    SvarSlett
  2. Her har du virkelig fanget detaljene Marit,og det på en særdeles vakker måte!Så nydelig,både rosen og det nydelige serviset som jeg også drømmer om.Må helt klart anskaffes etterhvert :D

    Av og til er det fint stoppe opp og fange inn detaljene på det rundt oss,så mye fint å se!!!

    Ha en deilig dag Marit,håper solen skinner på deg!
    Toveklem:)

    SvarSlett
  3. Du er flink til å få frem flotte detaljer! Dette servicet er så nydelig, du var heldig som fikk tak i det:)
    Ønsker deg en flott dag, Marit! Her skinner solen, håper det samme hos deg.

    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  4. Ja, detaljene er viktig! Du har så mange nydelige ting du viser oss :)

    SvarSlett
  5. Jeg liker veldig godt dine bilder, med mange fine detaljer. :-) Ønsker deg en fin dag :-)

    SvarSlett