mandag 28. april 2014

Gal etter kopper...

Jeg er gal etter kopper. Har vært det siden jeg var en liten jente.
Og starten på dette var som så. Jeg digget nemlig min oldemor og alle hennes
fine gamle ting. Jeg var en liten pyse som liten og likte å tusle rundt inne hos henne
og se på alle de fine tingene, mens de andre dreiv med rampestreker ute.
(Bare for å ha sagt det, dette har endret seg altså. Jeg fant fort ut at skulle jeg regnes med
i samfunnet måtte jeg bite fra meg jeg også, så det har jeg gjort siden...Hi hi!!!)


Men tilbake til historien om meg og koppegalskapen min. 
Jeg sto og så på en fin kopp min oldemor hadde fått fra sine slektninger i Amerika.
Koppen du ser avbildet under her. Den var så flott og glitrende for en liten jente.
Og når oldemor tok den ned og sa at "Den skal du få.", var gleden stor husker jeg.
Påskriften på koppen passer meg utmerket, fordi denne minner meg om
min kule Oldemor, så det er en ekte "Erindringskopp", for meg.


Husker at moren min sa at jeg ikke kunne få den, hun trodde at jeg hadde tigget
den til meg. Det hadde nemlig slettes ikke vært akseptabelt, Men da oldemor
forsikret henne om at det var hun som ville at jeg skulle ha den, så gikk det i boks.
Jeg var sååå lykkelig over denne og hadde den stående på en spesiell plass i
skapet med finserviset til muttern og fattern i alle år.


Men det slutter ikke her skjønner dere. For neste gang jeg kom til oldemor,
så hadde hun funnet fram en kopp til som jeg skulle få. Den hadde også kommet fra
slektningene i Amerika. Og som den NLS'eren jeg er så har jeg selvsagt også den.
Det er koppen som er avbildet over her. Og har man to ting av samme slag er det
starten på en samling. Mange som har gått på den limpinnen der vil jeg tro.
(NLS = Nostalgisk Lagrings Syndrom, for dere som er nye lesere av bloggen,)
Dere kan lese ett tidligere innlegg jeg har skrevet om dette her


Og siden den gang har mang en kopp funnet vegen hit til meg.
Men det må være noe spesielt ved koppene. Mange har jeg brukt og dermed
har noen også gått dukken opp igjennom årene, men mange har jeg også
tatt vare på, selv om jeg ikke kan påberope meg en stor samling da.
Her kommer noen eksempler på kopper jeg har som jeg liker veldig godt.





Ser at dette ble ett innlegg om de eldste og nyeste koppene som har kommet til
i denne lille samlingen min. Har flere stående litt rundt omkring i diverse skap.
De får jeg heller ta for meg en annen gang.
Dette var ihvertfall historien om hvordan jeg begynte å samle på kopper.
Tror nok ikke jeg var eldre enn 6 år da jeg fikk den rosa "oldemor koppen" min...
Flere som har startet samlingen sin på en spesiell måte?
Jeg ønsker alle som en, og hver især en flott dag.
Klem fra Marit

1 kommentar:

  1. Åååå så koselig!!!!
    Nydelige kopper fra din oldemor!
    Jeg er veldig glad i kopper og spesielt mugger og kanner;))))
    Har masse søtt ute i lysthuset:)

    Kjempekoselig innlegg skjønne du!
    Takk for dine spor på min blogg:)))) blir glad!

    Ha en flott uke.

    Blomsterklemmer fra Camilla .

    SvarSlett