søndag 20. april 2014

Loppe-chic...

I det siste nummeret av Boligdrøm har de lansert en ny trend, nemlig Loppe-chic.
Tror noen av oss kanskje lett kan identifisere oss der.
Jeg kjenner at dette kanskje var ett godt navn på den stilen jeg har hjemme hos meg.
For tidligere har jeg ikke funnet ett ord som definerer stilen min.




Loppe-chic kunne jeg like å kalle stilen jeg har innredet med i mange år allerede.
. Jeg er ikke typisk Shabby Chic, ikke typisk fransk landstil, ikke typisk industriell, ikke typisk rustikk, 
og ikke typisk romantisk. Derimot har jeg huset fult av ting jeg liker som er kjøpt på loppemarkeder og bruktbutikker,
er arvet eller gitt oss. Det er nostalgisk og en salig blanding av det meste fra flere 
tidsepoker. Selvfølgelig er det også noe som er nytt, er jo ikke helt enspora på brukt da.



Loppe-chic var et fint ord for dette. Om det er så veldig chic hos meg tror jeg ikke,
men jeg og familien min trives her og det er det som er hovedsaken.
Artig var det iallefall at det har kommet ett ord på en stil som jeg kan identifisere meg med.
Selv om jeg lever godt med å kalle dette min egen stil også.



Mye lopper hos meg som dere ser og det skiftes ut "utstillinger" for å kalle det det 
ganske ofte. Jeg synes det er så gøy å bruke ting på nye steder og måter, så det 
er ikke så mange ting som oppnår en fast plass her i huset...
Slitsomt synes noen, gøy synes jeg.

3 kommentarer:

  1. God morgen søte Marit:)
    ja jammen har du masse flott
    og så er du så flink å bruke det du har
    du har helt rett ,alle må heldigvis
    ikkje ha det samme
    ønsker deg en fin påske dag
    klem Eli:)

    SvarSlett
  2. Det var et nytt begrep for meg, men passende begrep om loppe handlere som innreder hjemmene sine..
    Lurer litt på hvorfor vi kaller det for lopper? Lopper er jo noe som er ubehagelig og klør for både dyr og mennesker hvis man skulle bli rammet. Hehe.

    SvarSlett
  3. Hei og hå!
    Det navnet bet jeg meg merke i og når jeg leste bladet :-)))
    Passende for alle oss som elsker loppis!
    Fortsatt god påske :-)
    Trude C.

    SvarSlett