onsdag 2. april 2014

Naturlige skatter...

Da jeg dreiv å ordnet i hagen fant jeg dette fine sneglehuset.
Husker at jeg som lita jente tok vare på sånne flotte skatter. Jeg hadde en 
liten pappeske med bomull nedi, som liksom var min hemmelige eske.


Den la gjemt under noe tøy i kommodeskuffen min.
I dag kan jeg jo avsløre hva som befant seg i esken, for det er liksom
ikke så ulikt meg i dag heller...


Esken inneholdt, sneglehus, et par gamle juletrekuler av glass, (de som er bittesmå vet dere).
Ett anheng jeg hadde fått av mormor og morfar og en pen fjær.
Dessuten noen gamle glassknapper jeg hadde fått av oldemora mi.
Så man kan vel si at jeg har vært en nostalgiker og samler hele livet.
Intet nytt under solen for meg å samle og ta vare på...
Noen som kjenner seg igjen eller?


En kattelabb og et sneglehus,
Morsomt med kontraster. Pus sin labb virker så utrolig stor.
Det er den jo ikke ved siden av våre føtter...
Så når det gjelder smått og stort er alt relativt.


Flott byggverk laget av en liten snegle.
Den bløte beboeren var borte, mens huset lå igjen under kvist og kvas
i hagen min. Dette skulle tas vare på, så jeg puttet det i lommen...
Men som med enkelte drømmer, så gikk sneglehuset i knas. Små ting er lett å glemme desverre.
Kunsten er imidlertid å se det store i det små. Dette trøster jeg meg med.
Ønsker dere en god kveld.

2 kommentarer:

  1. Flott skrevet og jeg synes det var så fint bilde av poten til pus og sneglehuset :-)

    SvarSlett
  2. Kjempefine bilder, likte så godt bildet av kattepoten og sneglehuset!

    Ha en fortsatt fin uke!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett