tirsdag 1. april 2014

Plutselig ferie. Hurra!!!

Ja sånn kan det faktisk gå, at man plutselig får ferie.
Jeg hadde to uker ferie til gode fra i fjor. På søndag tenkte jeg  at det var dumt
jeg ikke ba om ferie denne uka, nå som det er spådd så fint vær.
Så jeg gikk på jobb på mandag som vanlig, men så spurte jeg sjefen min om 
hun hadde nok vikarer å ta av, til at jeg kunne ta ferie resten av uka.
Jammen meg hadde hun det, så da fikk jeg ferie alikevel.
Hurra, noe så godt med en plutselig ferieuke.


Så her kommer noen bilder fra min første feriedag denne uka.
Har drevet litt ute i hagen og ryddet litt brask.
Min trofaste kamerat har vært med hele tiden. Her sjekker han kvaliteten
på greinene og skuddene på kirsebærtrærne våre...
Er han ikke søt?


Oppsann!!! Her hadde visst ikke gartneren gjort noen god jobb i høst...
Må innrømme at jeg er litt treig når det gjelder hagearbeid.
Men når jeg først kommer igang synes jeg det er gøy.
Thujaene og hengeseljen har jeg plantet for ca 12 år siden tror jeg.
Det året plantet vi mye og hadde skikkelig kjøkkenhage med jordbær,
 bringebær, sukkererter poteter og gulrøtter. Så jeg kan hvis jeg vil da...
Det var veldig gøy, men vi bar mye vann i kanner for å si det sånn,
så det ble med det ene året foreløpig ihvertfall...


Man ser jo virkelig forskjell før og etter oppryddingen da.
Så det er takknemlig å gjøre dette.
I dette bedet hvis jeg kan kalle det for ett bed, så kommer mine 
yndlignsblomster Akeleier og mine ikke fullt så mye yndlinger Reinfann.
Dette er blomster som har stått her siden mine oldeforeldre bygget huset
på starten av 1900 tallet. Jeg har dette gamle huset også som ligger 150 meter fra
det nye huset vårt. Så jeg må liksom ordne litt i hagen til gamlehuset også.
Hagen rundt det nye huset vårt er veldig enkel, nemlig bare plen og noen krukker med blomster.
Klarer ikke å rå med to hager, såpass godt kjenner jeg meg selv at vi ikke
anla noen store bed osv. Bedre å ikke ha ett bed enn å ha ett ustelt ett.
Er det ikke?


Har tatt samme opprenskingen på tre steder til i hagen, så idag har jeg vært mye ute.
Så deilig det var å nyte sol og fuglesang.
Disse søte små fjærdottene holdt meg og pus med selskap også.


Ja idag har jeg virkelig nytt våren ute.
Herlig.

3 kommentarer:

  1. God ferie Marit. Håper du finner på mye sprell :)
    Kos deg masse og håper været er like herlig som den var i helgen!
    Klem

    SvarSlett
  2. Åh, så heldig du er! Kooos deg med ferie. Den er jo skikkelig velfortjent siden du har spart den helt siden i fjor.
    Lykke til med konfirmasjonsforberedelser, koselig å ha det hjemme på gården. (",)

    SvarSlett
  3. For noen nydelige bilder av pusen :-) Kos deg med ferie :-)

    SvarSlett