torsdag 10. april 2014

Romantikk og nostalgi.

Nostalgiske effekter er noe jeg har huset fullt av. 
Tenker ikke på meg selv som en spesielt romantisk person,
men etterhvert har jeg funnet ut at mye av det nostalgiske også gir ett litt romantisk preg. 
Tiden visker jo ut mange av humpene som finnes på vegen,
og mange av de gamle tingene var slett ikke forbundet med 
romantikk da de ble brukt. Snarere slit og hardt arbeid.



Gamle melkespann er lett å pimpe opp så de blir romantiske.
Tror ikke de tenkte på å melke og ta vare på melka som noe spesielt
romantisk da de gjorde dette for hånd, og måtte løfte de tunge melkespannene.
Men tidens tann har gjort at selve melkespannet for oss er en
romantisk effekt.



Jeg er veldig glad for at det er sånn at tiden får oss til å glemme slitet 
og alt arbeidet, og isteden lar oss hylle ting og epoker inn i rosa eller gyllent skjær.
Innimellom derimot er det greit å foreta en reality-sheck.
Virkelig tenke igjennom hva tingene ble brukt til og hvordan de ble brukt.
Da får man virkelig respekt for de damene og mennene som brukte
redskapene og kjøkkenutstyret som vi bruker til pynt.



Dermed kan man vel si at det nostalgiske og det romantiske går hånd i hånd da?
Jeg må innrømme at jeg liker begge deler jeg, sjøl om jeg ikke har
innrømmet for meg selv at jeg er litt romantisk også før nå. Hi hi.
Så i dag blir det en hilsen fra meg,
med ønske om at dere
får en  romantisk
og fin dag.

4 kommentarer:

  1. dette liker jeg ....det nostalgiske, men også romantisk :-)
    Liker gamle ting som er er godt brukt og med sjel .

    klem tone

    SvarSlett
  2. Vakkert med blanding av zink og messing!
    Og har sagt det før, men vekta di er superfin!!!!!
    Fortsatt fin torsdag, og god helg og påske!
    Jeg tar ferie både fra jobb, blogg og hjem en uke og stikker til Hønefoss :-))

    SvarSlett
  3. Åå for en dånefin vekt!!!!
    Skjønne blomster og bilder;)

    God helg.
    Klem Camilla .

    SvarSlett