mandag 7. april 2014

Tørket skjønnhet.

For en stund siden kjøpte jeg meg en gul Ranunkel i potte.
Selv med jevnlig vanning skjedde noe rart, den tørket inn helt av seg selv.
Jorden i potten var fuktig, mens alle blomstene rett og slett hadde 
tørket ut og var knusktørre. Kan dette skje ved for mye vann også?
Jeg skjønner ikke hva som skjedde, men uansett så er blomstene 
like pene som tørre.



Jeg er ikke så god på å fotografere oversiktsbilder,
synes ting virker rotete og synes det er vanskelig med vinkler.
Så da holder jeg meg til å ta bilder av slike småting.
Det er faktisk mye lettere, ihvertfall for meg.



Små hvedagslige saker som dette liker jeg godt å avbilde og her er det noen
tørre kronblad fra Ranunklene som jeg har samla i det bittelille sink-karet.
Masse glede og inspirasjon i disse små sakene her synes jeg.



Disse blomstene bevarer skjønnheten helt til det siste.
Selv når de slipper bladene kan disse små lette flakene spre glede
som her i ett lite sink-kar hos meg.
Noen vil vel si jeg er lett å glede...
Synes igrunnen det er fint jeg, 
for da finner man ofte små gleder rundt omkring.
Se deg om å se om du finner noen små gleder du også.
Det er ikke vanskelig.
God dag til alle flotte lesere.

5 kommentarer:

  1. Opplever det samme med ranunkler.
    Har lett for å tørke inn selv med jevnlig
    vanning. Har vel egentlig funnet ut at det
    er en plante som ikke trives hos meg.
    Men siden den er så fin blir det kjøpt inn
    en av og til likevel.
    Nydelige bilder.
    Ønsker deg en flott dag ;)
    (i regnværet)

    SvarSlett
  2. Jeg prøver å se på Ranunkler i potte som jevnbyrdig med en bukett…de står seg ikke allverdens lenge og blekner etterhvert…så får de glede så lenge som det blir!Synes det var skjønt å se desse som har tørket ut med deg,ser nesten ut som det er brukt silke eller krepppapir,så morsomt.Og slik får du glede av blomsten enda lenger,så herlig :)
    Jammen er det forfriskende med gult!!!Merker jeg får inspo fra medbloggere i dag til å pynte litt til påske innendørs…må bare få gått meg en deilig tur og badet en hund først.men da kan jeg kose meg!! ;)
    God Ny uke til deg!!!

    Toveklem:)

    SvarSlett
  3. Hei! Flott å kunne bruke blomster enten de står "ferske" eller tørre. Så fint å samle kronbladene oppi sinkkoppen! :) Ønsker deg en strålende dag!

    SvarSlett
  4. Hei på deg:)
    så enig helt nydelige
    ønske deg en nydelig dag
    klem Eli:)

    SvarSlett
  5. Det er jo de små tingene i livet som betyr noe. :-) å se noe i små "ubetydelige" ting gir mange gleder i hverdagen. Du skriver så fint :-) ha en god dag :-)

    SvarSlett