lørdag 5. april 2014

Ukas bruktfunn UKE 14.

Du så fort som tiden går. Lørdag igjen og nye bruktfunn har jeg å vise fram.
Ikke noe loppis sist helg heller, men bruktbutikkene har jeg frekventert litt denne uka,
Det er jo forsåvidt ikke noe nytt det da...



På lørdag kom jeg over disse to koffertene på ei bruktsjappe.
Jeg liker gamle kofferter og disse var jo helt smashing, etter min mening.
Særlig den lyseste av dem liker jeg ekstra godt.



 Dette gamle fine smørfatet er fra Porsgrunn Porselen har også kommet i hus. 
Gullkanten er slitt vekk, men jeg synes fatet er like fint for det jeg.
Flott skrift i hjørnene. Hele gullkanter er ikke hovedfokuset for meg.
Det er sjarmen som er viktig og dette fatet har sjarm.



Gammel liten søt vase. Denne søte lille saken til kr 20 klarte jeg ikke motstå.
En riktig romantisk og fin vase som vil passe ypperlig til fine sommerblomster.
Fint med litt gammeldags bling. Synes denne var fresh jeg.




Disse åtte gamle rammene har jeg også kommet over denne uka.
Forresten gamle og gamle, rammene på de to øverste bildene over her er vel
fra 70 tallet. Jeg er født i 71, så da er de vel strengt tatt ikke sååååå gamle da.
Jeg er IKKE gammel ihvertfall. Hi hi...

5 kommentarer:

  1. Du, den der bruktbutikken skulle jeg gjerne ha vært i! Å den herlige overdådige lille vasen! Tusen takk for alle de fine kommentarene inne hos meg, god helg :-)

    SvarSlett
  2. Det var mange gode kupp :-)
    De koffertene var super lekre!!!
    Riktig god helg - klem fra Gol.

    SvarSlett
  3. Så mange flotte skatter du har fått tak i ;-) Sånne gamle kofferter er bare så sjarmerende, fine og praktiske - og den smørasjetten er utrolig flott og nostalgisk ;-) Søt liten blomstervase og herlige rammer også. Ja, det var litt av noen funn ;-) Heldige du!

    Ha en riktig god kveld!

    SvarSlett
  4. Hei! Jeg kom over denne bloggen via andre blogger og syns den ser spennende ut, så jeg legger meg til som følger :)
    Jeg er også glad i gamle ting og loppemarkeder, og det er morsomt å se hva andre finner for skatter. Var på antikvitetsmesse i dag, og det kommer snart et innlegg på bloggen min om hva jeg fant der :)

    SvarSlett
  5. Hei ;)
    Ja gamle kofferter er sjarmerende !
    Falt for de "gamle" rammene eg,
    de ligner veldig på noen besto mi hadde, kjempe fine ! ;)
    Denne helga er der vist heile 6-7 loppemarked her i distriktet,
    me har desverre ikkje vert på et eineste ett :(
    Men der er heldigvis mange flere utover våren,
    så det kommer nok snart noen "nye" bruktfunn i hus her også,
    det er jo så gøy !! ;)
    Ha ei fortsatt fin helg !
    Klem

    SvarSlett