lørdag 19. april 2014

Ukas bruktfunn UKE 16.

Det er Påskeferie, jeg vet det. Men her på Brukt og Blandet tas det ikke ferie
 fra kjøp av nostalgiske gamle ting. Så dere får en dose med gamle herlige funn denne uka også.
Må innrømme at jeg faktisk fortsatt teller litt på knappene hva jeg skal gjøre med alle tingene 
jeg samler meg. Hadde bestemt meg for å ha ett gårdsmarked hjemme til sommeren, 
men den store drømmen er jo egentlig en liten butikk/utsalg. Her kunne jeg kanskje ha åpent 
en kveld i uka, og litt på helg. Jeg er virkelig i tenkeboksen i forhold til dette, og en bloggbutikk 
vil kanskje se dagens lys i samband med dette. Har tenkt mer og mer på dette.
Vel, vel blir litt att og fram med dette, men tiden vil vise hva jeg får til.
Jeg er like spent som dere, eller mer spent vil jeg tro.



Først ut i dag er en liten skål med lusterfinish.
Husker at disse var veldig populære på 70 tallet da jeg vokste opp.
Luster er litt bling, så det liker jo selvsagt jeg.



Det beste kjøpet denne uka var nok denne gamle taklampa.
Jeg synes disse gamle lampene er så herlige.
Se på dekoren da, nyyydelig ifølge meg!!!



Gamle kakebokser lar jeg ikke gå ifra meg.
Disse to her er flotte tidsminner, med litt bruksslitasje som gjør
dem ekstra sjarmerende.



 En messing blomsterpotte har også kommet i hus.
Sammen med en hel gjeng med skjell.
Jeg har samlet skjellene oppi blomsterpotta.


Skjell er fin sommerdekor, så disse bare venter på
at sommeren skal komme.




Ett sommerfuglfat har jeg også kjøpt den siste uka.
Dette er souvernirer fra Brasil, og de er laget av sommerfuglvinger,
som ligger under glassplaten som motivet er malt på.
Se den flotte glansen, det skinner i vingene.
Dette er en typisk sjømanns-souvenir som sjømenn tok med hjem til Norge
når de seilte ute på 50 tallet kan jeg tro.



Denne teskjekurven fikk jeg faktisk kjøpt på det mye omtalte loppemarkedet som jeg
viste bilder fra sist lørdag. Men jeg fikk ikke tatt noen skikkelige bilder av den.
Det har jeg fått til nå, så da viser jeg den fram i dag. Ørlitt bling kanskje?!!
¤¤¤¤
Håper alle får en flott Påskeaften.
Kos dere.

2 kommentarer:

  1. du finner mye fint :-)
    veldig spennende med en liten butikk....er alltid populært :-)

    klem tone

    SvarSlett
  2. He he - ja du har jammen både litt bling og litt annet, taklampa di tok prisen denne gangen - helt nydelig:) Skjønner godt alle funderingene på hva du skal gjøre med tingene... den tenkeboksen er jeg stadig innom... Jeg har jo bare en liten hobbybutikk, inne i ei blindvei-bygd.... ser jo litt sesongpotensiale og kanskje litt konseptpotensiale av typen sanitetsforening på tur, kaffe og brukttur og plukking av Ramsløk he he.... litt sesongbetont den siste der men du skjønner hva jeg mener.... MEN; vet at dette blir masse arbeid om jeg skal gjøre det alene, og trolig ikke like masse inntekt...! Har egentlig lyst til å gjøre Tingstuo til en del av mitt levebrød - men altså..... Lykke til med tankevirksomheten! Klem

    SvarSlett