torsdag 3. april 2014

White feeling.

Jada dere ser riktig. Jeg kan være litt hvit iblant jeg også.
Det er riktignok skjelden, men nå har det altså skjedd. En aldri så liten hvit touch fra meg.
Var innom bruktbutkken på Roa og kjøpte meg to lysestaker i messing og ett messingfat.
Dette ble spaymalt hvitt med en gang jeg kom hjem, og resultatet ser dere her.



Lysestaken med prismer krevde litt mer arbeid, da jeg måtte demontere prismene.
Ville jo ikke at de skulle bli hvite også. Det var imidlertid ikke store jobben å 
hekte dem av. Brukte bare samme ståltråden da jeg satte de på igjen.
"Lett som en plett!"



Fin fasong på foten til denne messingstaken.
Jeg liker disse kurvede stakene med litt barokkpreget stil.
Fløtemuggen som jeg har puttet restene av nellikbuketten oppi har jeg
fått av farmoren min, da hun skulle flytte inn i en liten omsorgsleilighet.
Det er ett kjent og kjært servise fra Stavangerflint.
Mange som har dette serviset.
Jeg har kun fløtemuggen.



Som dere ser er vel dette hvite bare ett synsbedrag.
Jeg har jo fargedilla, så duken under fatet er meget fargerik.
Ville bare late som jeg var litt hvit jeg også. Hi hi.





Føler meg litt som "kjerringa mot strømmen" innimellom,
for her er det hvitt som er de små innslagene og fargene som dominerer.
Sånn er jeg og sånn er det, som det heter.
Men hvitt er jo rent og pent da, så jeg har faktisk malt ett rom hvitt jeg også.
Skal nok blogge litt derfra til sommeren, for da er det rommet herlig svalt.
Det hvite rommet er i gamlehuset og har nå blitt brukt til lagring i vinter,
så det må ryddes litt der før det er bloggbart kan man si...
Vil jo ikke vise fram rotet mitt vet dere.
¤¤¤¤
Masse klemmer fra Marit.

4 kommentarer:

  1. fant noe på Roa di også? alltid noe å finne der :-)

    jeg liker godt hvitt....kan bli rotete om man ikke toner det ned innimellom ...fint å ha sammen med farger :-)

    klem tone

    SvarSlett
  2. Så flott. Likte veldig godt den lille muggen.
    Nydelige blomster på den.
    Har noen lysestaker med prismer på
    som min svigermor har hatt.
    Skal spraye de når jeg får tid.
    Ha en fortsatt flott ferie :)

    SvarSlett
  3. ÅÅÅ men det er jo så fint med hvitt kjære venn - se på bildene dine så vakkert!!!Men de hadde ikke vært like vakre uten fargeklattene så jeg sier ja takk begge deler!!!!Elsker hvitt,men litt farge innimellom må til!!!!Og med hvitt som base kan man jo skifte ut fargene som man vil!!!Praktisk! ;)
    Skjønn fløtemugge,og et herlig arvestykke du nok er glad i!!!
    Koslig å få sette den frem av og til ! :)
    Toveklem.)

    SvarSlett
  4. Koselig koselig :-) Og det fine med hvitt er at det fremhever fargene. Og jeg skimter en flott fargerik duk under det hele :-)
    Ha en fin dag. :-)

    SvarSlett