mandag 19. mai 2014

Årets 17. Maibukett

Da var mandagen her igjen da.
Etter en slik festhelg som dette med 17. Mai på lørdagen er det
jammen bra vi hadde søndagen innimellom. 
(Ihvertfall for noen vil jeg tro...)


I år valgte jeg nok ikke så tradisjonelt når det gjelder blomster
til å pynte med på nasjonaldagen.
Det går jo mye i rødt, hvitt og blått rundt omkring akkurat denne dagen...


Men her i Brukt og Blandet heimen var blomsterpynten rosa og lilla i år.
Det gikk helt fint det også!!!
Hadde lyst på litt sartere farger så ble ikke akkurat en "flagg-bukett" i år.


Har som jeg har sagt litt dilla på blått tilbehør om dagen.
Så de blå koppene og saltkarene er ett selvsagt innslag selv på 
17. Mai her hjemme hos meg.


Rosa og blått er pent sammen da.
Jeg klarer ikke å holde meg til en og en farge,
men bare må blande og mikse det meste.


Norgesglasset med blomstene speiler seg i det gamle
speilet, fra sist helgs loppemarked.
Det skinner så fint i glasset med grønnskjær.


Norgesglass er bare supre som blomstervaser. 
Dette er ett 2 liters glass, så det er en solid bukett dette her.
Men jeg liker buketter som ser litt ut som om de er sjølplukka.
Sjølplukka er den jo ikke, men sjøl sammensatt.
Og ting satt sammen av meg, de blir litt sånn uvørne og rotete.
Sikkert ett lite speilbilde av meg sjøl... Hi hi.
¤¤¤¤
Da gjenstår bare å ønske dere som titter innom 
en riktig god ny uke.



3 kommentarer:

  1. Nyyydelig bukett,og 17.Mai er jo ute i naturen et mylder av farger og blomster så hvorfor ikke bringe det inn??Helt passende bukett spør du meg :))
    Og ekstra koslig i Norgesglass,mye mer sjarm enn en vase!Har selv dyre,flotte krystallvaser fra tiden i interiørbutikk men det blir som regel norgesglass eller mugger jeg leter frem .
    Håper dere hadde en super feiring…som du skriver så var det veeeldig deilig at det var søndag i går,godt å få ta seg litt inn igjen!Ellers er selve dagen ikke det helt store lenger synes jeg,diverse forandringer i arrangementet gjør at det egentlig har blitt en ganske så kjedelig opplevelse,til og med ungene synes det.Men flott vær hadde vi,og det er alltid flott å se bunadskledde barn og voksne og det Nroske flagget!!!Litt gråere vær her i dag,men akkurat passelig Tove-vær slik jeg også kan våge meg ut i hagen og tusle litt,iført joggebuksen sin.Ikke noe Garden Girl enda hihi ;)
    Har nettopp vært med legen og han skjønte seg ikke på all eksemen min men det er jeg jo vant til!Jaja.
    Ha en deilig dag,det skal jeg!!!
    Tovekelm:)

    SvarSlett
  2. Hei på deg;)
    Først så må jeg bare si tusen takk for koselige kommentarer hos meg;)
    Den store bloggeformen er ikke helt tilstede om dagene, går i ett med renovering av hage og hus og med en 1 åring i huset som har funnet ut at å ta seg en lur på dagen ikke er aktuelt så blir dessverre enkelte ting bortprioritert...;/
    Kjempe hyggelig blogg du har, koselig og inspirerende, slikt liker vi, du er herved lagt til i blogglisten min!
    Ønsker deg en flott dag;)

    SvarSlett
  3. Det var en vakker bukett :-) Og så koselig med alt det gamle interiøret rundt!
    Ha en fin mandag!!!
    Klem

    SvarSlett