mandag 12. mai 2014

Blåmandag???

Viser litt blått i dag på en mandag, men det betyr ikke at det er noen 
blåmandag altså.  Blått er flott og det er for tiden kjøkkenfarge nr 1 for meg.
Liker blå detaljer mer og mer, etter at blått har vært en nei-farge for
meg i mange år... Nå er det imidlertid annerledes.


Hvitveis i en blå kopp.
Ganske vårlig det tør jeg påstå.
Lykke i en kaffekopp!


Blå kopper og blått på saltkaret i bakgrunnen.
Dette liker jeg godt.


Noen gamle Norgesglass står også lagelig til for bruk til
blomster, kvister eller noe annet gøy.


Det høye toliters Norgesglasset er av den eldre sorten med det lille lokket på.
Morsomt å ha ett slikt ett også. Det dukket opp sammen med flere andre
Norgesglass for et par uker siden.
For et elendig fotolys det har vært denne helga, 
blir liksom ikke noe schwung over bildene uten skikkelig
dagslys.Men la gå, i mangel av riktig lys får bildene bli som de blir da...
¤¤¤¤
Ønsker alle en fin ny uke, som toppes med
17. Mai på lørdag.
Tenker mange gleder seg til det!

6 kommentarer:

  1. Tenkpå meg da,som aldri har likt blått!!!!Alt jeg har gått glipp av!!
    Men de siste to årene har smaken forandret set,og sannelig liker jeg blått jeg også nå.Skjønne blå ting du viser,elsker slike kopper selv!Også med hvitveis oppi da -så skjønt!!!!Plenty med schwung på bildene synes jeg ;)
    God ny uke til deg - håper solen kommer på besøk til deg også!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  2. Å så skjønne bilder.....Helt herlige.....
    Jeg er en ikkeblå person men dette likte jeg veldig godt;))
    Ha en herlige mai dager !

    God klem og takk for alltid så koselige spor fra deg :)
    Camilla.

    SvarSlett
  3. Nydelige og sjarmerende gamle kopper, fine med hvitveis i.
    Ja det er nok ingen tvil om at det er vår.
    Nå er markene grønne selv i dårlig vær, og det er et sikkert tegn.
    Så nydelig pus dere har. Den ligner jo veldig på vår Soffi, men er nok noe større.
    Soffi er bare kattunge enda men hun vokser i rykk og i napp, så hun blir vel litt større hun også.
    Ønsker deg en fin og vårlig mandag

    SvarSlett
  4. Nydelige blå kopper. Ekstra flott med hvitveis i.
    Blått er flott. Hos meg i små doser, men
    flott er det.
    Flotte norgesglass også.
    Har et med smal åpning, men det
    er mer likt de andre i fasongen.
    Syns ditt ser mer innsmalnet ut i toppen.
    Greit med noen klare til sommerens blomsterflor.
    Ønsker deg ei herlig uke :)

    SvarSlett
  5. Blått er en favoritt farge, særlig på kjøkkenting. Nydelige bilder :-)

    SvarSlett
  6. Det var bare helt nydelig dette blå serviset,hvitveisen passet perfekt til ♥
    Flotte norgesglass,det håper jeg at jeg får flere av også ♥

    Ønsker deg en super 17. mai :)

    Klem Bente

    SvarSlett