tirsdag 20. mai 2014

Endelig blomstrer Heggen.

Herlig!!! Endelig blomstrer Heggen igjen.
Dette er et aldri så lite høydepunkt for meg hvert år. 
Selv med pollen allergi så det holder, må jeg si det. Man slutter jo ikke å like
duften og synet av Heggen selv om man ikke tåler den så godt lenger...


En av vårens vakre eventyr dette her.
Det lukter så godt når man går forbi ett Hegge-tre.
Innendørs blir det for sterk duft for meg,
så buketten jeg plukket med meg 
får stå på trappa.


Da blir gjester og oss selv møtt av et pent syn,
og den gode duften fra blomstene.
Ikke noen dårlig kombinasjon dette må jeg si.


Solskinn og blomster på trappa.
Det er ingen dum start på dagen godtfolk.
Ønsker alle en fin dag med disse
sommerlige bildene.

3 kommentarer:

  1. Hegg er en nydelig vekst :-) selv om den røsser fort når den blir plukket!
    Blå himmel på Gol i dag også, og jeg har friiii !!!
    I dag blir det veranda/utedag på meg :-)
    Fin dag til deg og!
    Trude C.

    SvarSlett
  2. Det er så skjønt med fruktblomstring og heggen :) en nydelig vakker måned vi er i- la oss nyte hvert minutt !

    Ha det så fint

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  3. Hei Marit ;)
    Ahh kan nesten kjenne lukta helt hit ;) Synd å være allergisk mot slike ting, men passer seg fint på trappa også da. Nydelig velkomst hilsen det ! Tusen takk for koselig besøk på bloggen min i dag. Kjekt å være "savnet" ;) Men joda, eg har det veldig veldig bra, Så eg skal prøve komme sterkt tilbake nå ;) Men tusen takk for et lite push.... ;)
    klem

    SvarSlett