onsdag 7. mai 2014

Festlige tider.

Slenger meg med på månedens utfordring hos NIB.
Festlige tider, jeg tolker det på min nostalgiske måte og har satt 
sammen en collage av gamle postkort med bunadsmotiver.
Jeg har satt de inn i en gammel ramme med gullfarge.





Tenker at Mai er måneden der vi tar fram bunaden, pusser bunadsølvet og 
koser oss både med våren og festene som følger med denne.
Det er en måned hvor vi føler oss litt frie etter en lang
og ofte kald og snørik vinter.


Konfirmansjoner, 17. Mai, Russetid osv.
Dette er virkelig en måned for fest og morro.
Flagg og faner vaier og vi kan takke vår egen historie for dette.
Derfor vil jeg hedre Mai med disse gamle postkortene,
som viser noe av nettopp vår historie.







 Kos deg med Mai.
Det er absolutt en festlig måned!!!
¤¤¤¤
For å se flere festlig bidrag titt innom  NIB .
Masse herlig inspirasjon der.


3 kommentarer:

  1. Veldig godt innlegg om festlige tider! Her har du en samling nydelige gamle postkort av bunadskledde kvinner! Flott! :)

    SvarSlett
  2. Å DETTE VAR BÅDE VAKKERT OG LURT
    TAKK FOR TITTEN
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  3. Kjempegøy variant på utfordringen - dette var nydelig altså.Elsker gamle postkort (eh,ja stemmer det - elsker ALT gammelt ;) )
    Og sånn flott ramme da!Nydelig flott - lykke til Marit :)))
    TOveklem:)

    SvarSlett