fredag 16. mai 2014

Gjenbruk...

Selv blomster kan gjenbrukes her hos meg.
Denne store Hortensiablomsten som er i ferd med
å visne fikk lov å gjenbrukes som avskåren blomst.


En så stor blomst kan man jo ikke bare kaste, selv om den begynner
å bli litt brun i kantene. Eller kan man det?


Nei, det klarte ikke jeg ihvertfall..
Den får pryde liters-øsen min ei stund til.
Har imidlertid ikke satt den i vann.


Vil se hvordan den tar seg ut når den tørker inn.
Ikke sikkert det blir noe vellykket prosjekt,
men det er ikke så farlig. Den ville jo uansett ha havnet
i kompostposen før eller siden.


Litt sommerlig stemning gir den meg iallefall nå.
Før den tar kvelden eller får ett videre liv som tørket.
Time will show!


Duken er forresten kjøpt på en bruktbutikk.
Men det kom vel ikke som noen bombe på noen lenger.
Liters-øsen har jeg funnet her på gården hos oss.
¤¤¤¤
God dag til dere alle.
I morgen er det jammen meg 17. Mai.
Dagen før dagen i dag da!!!

6 kommentarer:

  1. Morn - liker både blomsten din, øsa og duken jeg da;) Slike duker, eller rettere denne måten å lage duker på, er veldig sjarmerende:) En slags enkel kvardagsvariant, ofte laget som kjøkkensett, nattbordbrikker osv. I stedet for å brodere tok de rett og slett en fin stoffbit og sydde på blonde rundt....tro om noen driver med slikt i dag? Har mange slike jeg også, både her hjemme og i Tingstuo - klarer ikke å gå forbi dem om de dukker opp i min veg - ekte kulturhistorie:) Klem i regnet

    SvarSlett
  2. hei
    stikker innom for å takke for hilsen hos meg og ønske deg en riktig fin 17. mai.
    vi håper på sol i morgen.

    HA EN FIN HELG.

    klem TOVE

    SvarSlett
  3. Fine bilder du tar av alt det fine du har :)

    Ønsk deg ei fin feiring i mårra.

    SvarSlett
  4. Hortensia er nydelig :) tørket en slik i lilla for et par år siden. Den står på gjesterommet og det eneste er at den er blitt fiolett og tørr, men fremdeles vakker :)

    Ønsker deg en flott 17 mai

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  5. Du,jeg har sett mange fine tørkete Hortensiaer jeg så du skal se du får en fin en til slut du også!!!De er jo bare så lekre må nytes på alle mulige måter lengst mulig!!!!!! Og nå kom jeg på at jeg fkatisk ksal investere i kunstige til og med,liker det egentlig ikke så det er en kamel å svelge men de hadde noen nyyydelige på Kid jeg kunne tenkt meg å ha på lur!!! Men levende må jeg også ha,det er jo dronningen av blomster!!!
    Fine Bilder,du fanger detaljene som alltid :))))
    Ha en flott 17.Mai feiring i morgen!!!
    Toveklem:)

    SvarSlett
  6. Hortensia er vakker i alle stadier. Utruleg holdbar og vakker blome!

    Klem!

    SvarSlett