tirsdag 27. mai 2014

Liljekonvall, vår blomst.

Liljekonvall er liksom vår blomst.
Når jeg sier vår, tenker jeg på vi som er innbyggere i 
Lunner kommune. Liljekonvallen er nemlig symbolet som er
avbildet i kommunevåpenet vårt.


Her ligger noen nyplukkede og krispe Liljekonvall på en gammel asjett.
Denne blomsten er jo bare skjønn.


Riktig dekorative liggende på en gammel kasse også 
disse herlige blomstene.


Her ser dere kommunevåpenet til Lunner kommune.
Et koselig kommunevåpen om man kan si det.
Ganske fint å kunne identifisere seg med en blomst.


Disse blomstene luker så herlig at man blir helt slørete i blikket. Hi hi.
Sjøl blir jeg slørete i nesa av dem... Så hos meg må de stå ute å pynte opp. 
Men det er ikke gæli med litt godlukt på trappa heller.


Selvsagt er ikke dette bare blomsten til oss som bor i Lunner kommune.
Vi deler den gjerne med resten av Norge også vi.
Tror den er en favoritt de fleste steder.
Det som er sikkert er imidlertid at det vokser utrolig mye av den
akkurat i vår kommune.
¤¤¤¤
Håper du får en strålende dag i dag.

5 kommentarer:

  1. Så nydelig! Jeg har noen i hagen min, men de er populær mat for sneglene! Nå må jeg jammen ut og se om de har gjemt et par til meg…. Jeg bodde i Halden som liten og der husker jeg at liljekonvallen vokste vilt… ha en herlig dag hos deg!

    SvarSlett
  2. Det stemmer det - vi liker den i resten av landet også ;) Nydelige :)

    Så fint bidrag du har med i NIB :)

    Ha en fin tirsdag!

    SvarSlett
  3. Nydelig er den og lukter bare herlig
    Flotte bilder

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder, Marit!! Liljekonvall er bare så vakre, her vi bor nå vet jeg ikke hvor jeg finner de. På torpet til min far er det haugevis av liljekonvall, men det er litt langt å kjøre dit for å plukke..hehe.. Så fin den grønne emaljebøtta og trekassen var!

    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  5. Nydelig med liljekonvall! Jeg kan nesten kjenne den herlige lukten helt hit ;-) Og du....så fint at du deler den med oss, også...selv om det er deres blomst...hi...hi... Flotte bilder du har tatt ;-)

    Ønsker deg en super helg! Kos deg masse!

    SvarSlett