mandag 5. mai 2014

Stemor på trappa.

Da har jeg også endelig fått plantet noen Stemorsblomster.
Har brukt en uke på å få de i jorda, men nå er det altså gjort.
Ble så koselig og litt mer sommerlig på trappa.
I dag tidlig var det is på bilvinduene her, så håper det går bra.
Stemor tåler jo litt frost sies det.



Her er det loppechic som gjelder som dere ser.
Kleskjelen i grønn emalje og en gammel kaffekjele får
lov å være blikkfang på trappa mi.



Glass som har inneholdt Fetaost er kjempefine som lysglass.
De har faktisk litt grønnskjær i glasset. Det liker jeg.
Den grønne perioden min er fortsatt ikke over, for å si det sånn.



Asjettene jeg har kjøpt på loppis har jeg nå tatt i bruk som
underskåler til disse blikkboksene, som jeg har satt
Stemorsblomstene mine i. Det trengs skåler under boksene, 
fordi jeg har banket noen hull med en spiker under boksene.
Greit at overskuddsvannet renner ut.



 Lys og blomster er veldig bloggbart og man blir jo ikke lei det heller.




Ønsker dere med disse bildene og ordene en fin dag.
Jeg har en fridag i dag etter å ha jobbet helg.
Men jeg har planer for dagen av det huslige slaget, så jeg skal nok få
dagen til å gå tenker jeg...

4 kommentarer:

  1. Det ble fint Marit :):) Heldigvis tåler de litt frost
    Nydelig stilleben du har laget,skikkelig dekorativt ♥

    Her skinner solen som bare det idag,så herlig :):)
    Håper den skinner hos deg også ♥

    Klem Bente

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig på trappa di. Godt at stemoren
    tåler litt frost.
    Er ikke helt i modus for å pynte så mye for tida.
    Men det kommer nok, bare jeg får noen litt rolige dager.
    Er litt mye på programmet for tiden.
    I dag er det jobb, jobbet fre.og søn.og, fordi jeg jobbet inn etpar
    dager jeg skal ha fri senere i måneden.
    Og denne uka er det egentlig seks jobbdager, men har tatt en F5 dag
    på fredag for å få litt fri. I dag er det forresten mulig vi skal på sirkus.
    Er jo koselig å være på jobb når en kan finne på slike ting.
    Ønsker deg ei herlig uke :)

    SvarSlett
  3. Så flott å bruke blikkbokser og vakre skåler til stemoren :) vakkert på trappen din nå.

    Her er det tv kveld i kveld og avslapping :)

    God kveld klem fra Monica

    SvarSlett
  4. Hei skjønne du!
    Så koselig du har gjort det.... Snør det i dag??? Huff da... Heldigvis vil det sikkert gå over og stemor er en robust vakker blomst❤
    Ha en herlig dag!

    Klem Camilla ❤

    SvarSlett