lørdag 10. mai 2014

Ukas bruktfunn UKE 19.

Sist helg var jeg ikke på noe loppis.
Hadde jobbehelg og da passer det ikke å dra så langt for å
komme seg på loppemarked. Best å holde seg i nærmiljøet da.
Lite ante jeg da at jeg på vegen til jobb på søndag skulle dumpe innom ett garasjesalg!!!
Jeg klarte selvsagt ikke å kjøre forbi plakaten og svingte innom.
Det er jeg veldig glad for. Fant nemlig mange av disse flotte
tingene som jeg viser under her.


En flott bolle fra Maastricht, Disse er ikke ofte å se i så god stand.
Dekoren var også helt nydelig, Ingen nagg hadde gått av denne. Det var bare litt
slitasje nedi, og det skulle bare mangle etter så mange år
Slike funn blir jeg såååå glad for!!!


To flotte gamle potteskulere i porselen fant jeg også.
Her ser selve potten beige ut, men den har den nydeligste lysegule fargen du kan tenke deg.
Disse var gøyale rett og slett.


Ett solid plettfat i god kvalitet lå også å ventet på meg på en presenning.
Når det gjelder plett er jeg ikke vond å be.
Liker pletten både nypusset og som her med mye patina på.


Disse to gamle kannene som det nok har vært noe slags 
brennbar væske på ble også med hjem til meg.
Synes sånne gamle blikksaker er så kule.


Dette hadde jeg ikke trodd da jeg reiste til jobb.
Heldig for meg at jeg ofte har litt god tid på meg, for da rakk jeg innom her før jobb.
I dag skal vi feire min fars 70 årsdag, så det blir nok ikke noe loppis på meg 
denne helga heller. Det er så mye som skjer i mai i år, at det blir
nok bare med den ene helgen hvor jeg rakk 4 loppiser...


Og skulle du sett. Da jeg stakk innom Gjenbruksbutikken på
mandag, så stod det der faktisk en slik bolle der, fra samme sted
som den jeg viste dere  først i innlegget her. Har ikke sett slike boller hverken på loppis
eller i bruktbutikker i alle de årene jeg har trålet rundt. Så dukker det opp to stykker
 i løpet av to dager! En ting er iallefall sikkert, man vet aldri hva som dukker opp.
Denne grønne bollen er nokså slitt nedi og har en tynn sprekk, men siden
jeg har sett så få slike kjøpte jeg den med. Fargene og mønsteret er jo artig da.
Som jeg har sagt før, jeg er lett å friste...


Dette lille bildet av en Dompapp har også kommet i hus denne uka.
Det er Theodor Kittelsen som har tegnet det, men dette er jo selvsagt
bare en reproduksjon. Kittelsen sine dyretegninger er imidlertid
så fine at de er vanskelige å motstå synes jeg.


For dere som venter på flere varer i bloggbutikken må jeg si at jeg har litt dårlig samvittighet. Planen var å legge ut mer denne uka,men på grunn av mye jobbing og at det har vært så kaldt, har det ikke skjedd så mye der, desverre. Jeg har tingene mine på låven og der er det ikke varme. Så orker ikke drive der i kulda. 
På onsdag snødde det faktisk her! Bloggbutikken skal være for gøy, og da passer det dårlig med neglesprett på fingrene. Hi hi.
¤¤¤¤
Da gjenstår det bare å ønske
en fin lørdag
til dere som titter innom.


4 kommentarer:

  1. Mange fine skatter du har fått tak i!!
    God lørdag videre :-)
    Trude C.

    SvarSlett
  2. Så artige funn på så kort tid :)
    Gleder meg til å følge med i bloggbutikken din :)

    SvarSlett
  3. Her har du jammen i meg funnet noen godbiter.

    :) Inger

    SvarSlett
  4. Hei lurer litt på om du har ide om verdi på bollene? Har selv en rød med blomster i god stand.

    SvarSlett