lørdag 17. mai 2014

Ukas bruktfunn UKE 20.

Får starte med å gratulere alle med dagen.
Det er jo selveste Nasjonaldagen vår i dag. 17. Mai.
En herlig dag med hornmusikk, barnetog, leker, is og pølser.
Men det er lørdag og da er det som vanlig bruktfunn her på 
Brukt og Blandet.
¤¤¤¤
Joda, jeg rakk loppemarkedet i Lunnerhallen sist helg.
Var litt usikker på det, men fant ut at jeg lå såpass godt an i løypa
med 70 årslaget til min far, at jeg stakk en tur nedom.
Det var jo lurt, for selvsagt fant jeg noe fint der også...



Hurra rett og slett!!!
Ikke bare for at det er 17. Mai i dag, men for at jeg fikk tak i 6 slike kopper,
med skåler på loppisen. Blå fasan, fra Egersund. De er så koselige.
Jeg har jo koppedilla (og loppedilla), så dette passer fint inn hos meg. Hi hi.


Jeg fortsetter i det nostalgiske hjørnet med denne NYDELIGE hvite duken.
Flotte broderier i engelsk søm. Hvitt på hvitt er så lekkert og elegant.
Duken er nokså stor og det du ser her er en del av midten.
Det er også broderier av dette slaget i hvert hjørne. Virkelig en praktduk!


Så ble det en gammel ramme på meg også.
Denne måtte limes litt på bakstykket, da pappen hadde gått av.
Men det synes jo ikke foran! Så, ja selvsagt ble denne med meg.


Gammel og slitt er den, men det er jo faktisk noe av sjarmen det da...


Disse to elgene er vel ikke helt min stil, men jeg tok de med
for kuriositetens skyld.. Det er to små hyller til å henge på veggen. 
Man må plassere det man vil ha på hyllen bak elgen.


Ett gammelt fint speil, med treplate bak fant jeg også.
Jeg synes speil er et must i innredningen.
Slike gamle sjarmerende saker som dette faller jeg raskt for...


Digger perlekanten rundt speilet og at det er akkurat
passe shabby. Lekkert var dette.


Etter en liten tur innom Gjenbruksbutikken på Roa ble denne lysestaken og duken
med hjem til meg. Bildet kjøpte jeg på loppis for noen helger siden...


Denne vasen og det umonterte broderiet fant jeg også på Roa.
Tenkte å bruke broderiet til noe kreativt, vet bare ikke hva riktig enda.
Jeg får tygge litt på det, så finner jeg nok på noe.
¤¤¤¤
Gratulerer med dagen nok en gang godtfolk.
Spis is og pølser til krampa tar dere!!!
 I dag er det lov... Hi hi


2 kommentarer:

  1. For noen flotte skatter du har funnet,
    herlige med slike funn :)

    Gratulerer med dagen til deg og dine,
    Hipp hipp hurra <3

    Klem Gerd Kr.

    SvarSlett
  2. Loppisturen gav fine kjøp :)
    Jeg har fått tilbud om å få middagstallerer i det blå serviset,
    men veit ikke helt om jeg skal ha de enda..
    Min mor driver å rydder litt hjemme om dagen tror jeg. :P
    Ønsker deg en fin dag. Gratulerer med dagen

    SvarSlett