søndag 25. mai 2014

Ukas bruktfunn UKE 21. Her har vi det!!!

Heisann folkens, nå kommer bruktfunnene for UKE 21.
Klarte ikke å få tatt bilder i det dårlige lyset på fredag, så det ble gjort i går.
Da var det litt bedre forhold for fotografering.


Herlig gammel emaljebøtte i den koselige grønnfargen, med hvite spetter.
Dere skjønner hvorfor denne ble med meg hjem?
Ikke lett å motstå noe så sjarmerende, Bøtta er litt mindre enn en vanlig
vaskebøtte, så den er så utrolig søt!!!


Ett gammelt skrin har jeg også funnet. 
Fint til oppbevaring av diverse småsaker oppi.
Jeg elsker sånne småmøbler som dette.


En hel gjeng med akkurat slike bokser som jeg liker så godt fikk jeg tilslag på.
På en nettauksjon og denne uka kom de i posten til meg.
De var akkurat så fine som jeg håpet på. Jippi!!!


En margarinkasse av lite format. Alt som er lite liker jeg ekstra godt.
Denne er fin som pynt på trappa med en blomst oppi.


Det er lenge til jul, men en slik gammel kakeboks med Dompapper på,
det lar man ikke gå fra seg selv om det er sommer og sol...


Kurver er jeg veeeeldig svak for, som med så mye annet.
Denne var ikke til å motstå, rett og slett.


Flott gammel blikkeske med flotte ornamenter og en 
utrolig flott patina. Slikt må også bli med meg hjem.


Bolle i skikkelig gyllengult glass.
Modell Nordlys fra Høvik glassverk, dette er flotte ting.
Ikke ofte å finne, men jammen meg dukket det ikke opp en.


Stor og fin romslig vase. Denne passer perfekt til store og vide buketter.
Akkurat slik jeg liker dem, så denne kommer nok til å bli brukt mye.


Slike små te, eller kaffekanner er vanskelige å gå forbi.
Denne fant vegen hjem til meg den også.


Denne solsenga fra 70 tallet er jo bare  überkul da.
Er ikke dette ett skikkelig retrostykke veit ikke jeg!!!
Herlig gladmønster i gladfarger her...
¤¤¤¤
Noe av dette kommer også til å bli lagt ut for salg i bloggbutikken min.
Du kan klikke HER så kommer du rett til den.
Kanskje du finner noe du liker der.
I så fall kan du bare sende meg en mail, mailadressen står oppført i bloggbutikken min.
bruktogblandet-bloggbutikk.blogspot.no

7 kommentarer:

  1. Skikkelig herlig solseng. Vi hadde ei som lignet veldig
    i min ungdom. Morsomt å finne slike ting da.
    Ønsker deg en flott søndag :)

    SvarSlett
  2. Det var mye flotte ting, spesielt de oransje boksene til mel, potetmel o.s.v.... Superfine!!!
    Ønsker deg en fin-fin dag videre :-)
    Trude C.

    SvarSlett
  3. Akkurat slik solseng jeg ønsker meg!!! Håper det dukker opp en slik på et marked nær meg også;) Ellers mange fine funn du har gjort, du har blikk for skatter:) Klem fra Synøve

    SvarSlett
  4. Masse fint (og kult). (",) Hvilken logo er det på tekanna?

    SvarSlett
    Svar
    1. Er ikke sikker på logoen sjøl. Kan ikke si jeg har vært borti den før.
      Men jeg liker ting med logoer på, så det kjøper jeg gjerne med meg.
      Er liksom litt historie med det og gøy å prøve å finne ut av.
      Hilsen Marit

      Slett
  5. God sundagskveld! Guri meg så mykje fine ting du finn! Spesielt glasbolla og solsenga! Fine fargar!! :-)

    SvarSlett
  6. For noen fine bruktfunn.
    Er sånne godsaker som gjør en happy :)

    SvarSlett