søndag 4. mai 2014

Vedlikeholdsalderen.

Hmmmm. Lurer på om jeg driver å blir gammal jeg?
Kan det stemme da? Jo, hvis jeg tar en realitets sjekk i speilet, så kan det faktisk det.
Panneluggen har fått noen lyse striper, faktisk ved øra også. Jeg har skyldt på at jeg har 
malt med hvitmaling lenge, men nå går ikke det lenger...
Det der er forresten ett fint tips for alle de som liker hvite møbler og rom,
 og maler mye med hvitt. Her i bloggeland er det jo mange av oss. Så husk det folkens!!!
Her kan du bortforklare mange grå hår ved å skylde på maling av saker og ting...


Skrotten er ikke akkurat like velholdt som før, jeg ser det, og merker det også faktisk.
Hender det knirker litt i knær og rygg ved brå og uventede bevegelser.
Armene er heller ikke hva de engang var. Verker jo bare man maler eller vasker litt, 
men dette er faktisk litt greit noen ganger også. Man kan nemlig skylde på armene når det er noe
man ikke gidder gjøre. "Jeg får så vondt i arma jeg veit du, så detta må jeg stå over..." 
He he, de skulle bare visst...


Nei det er nok ikke til å komme forbi at når de første 40 er passert så skjer det noe 
med kroppen. Man kommer i Vedlikeholdsalderen... Det er nå man oppdager at
kroppen ikke var vedlikeholdsfri alikevel... Newsflash liksom!!! 
Ryggen som aldri har gjort noe ut av seg før, begynner å krangle og skrangle. 
Muskler man har tatt for gitt før, må trenes for å ikke å forsvinne og takke for seg
Kiropraktoren er han som er så "grei" å fortelle deg det! Dette er en yrkesgruppe man
ikke har beskjeftiget seg mye med før nå. Men veldig greit å få opprettet kontakt med
en etter fylte 40. Nesten som ett fast forhold innimellom... (Ja faktisk det nesten!!!)


Så er det ungene da. De begynner jo faktisk å bli VOKSNE, er det mulig?
Tida har jo gått så fort. Uæææ, der kom den! Det er jo typisk gamle folk å si det.
At tida går så fort.  Så det ser dårlig ut detta her. Jeg er nok på veg til å bli gammal.
Men som den enkle sjelen jeg er, så ser jeg ikke på dette som så veldig
problematisk. Alternativet til å bli gammal er jo veldig dårlig, så den er grei!!!
Og saken er at jeg har tenkt å bli steingammal. He he.
Så får vi se om det holder stikk da. Hjelper sikkert at man er vrang som ei
gammal ku. Og kuer er jo ålreite dyr, gamle kan de også bli...
Så at skrotten knirker og håret får en ny farge og at unga blir voksne er vel
egentlig bare sånn det skal være. Det er det som er livet folkens.
 Så vil du vær med så heng på.
Det er ikke så farlig som mange skal ha det til.
 Vedlikeholdsalderen er bare ett stadie.
Nå lurer jeg på hva som blir det neste???
Noen som vet?
¤¤¤¤
Noen filosoferinger herfra igjen.
Håper dagen din blir vedlikeholdsfri. Hi hi.


3 kommentarer:

  1. Grattis med bloggbutikk, blir spennende å følge med fremover. I dette innlegget kan jeg si meg helt enig, tiden flyr, de grå er kommet for lenge siden, men heldigvis går det an å "male" de bort. Ungene er voksne, og jeg lurer på hva jeg har gjort alle disse årene, men gammel skal jeg også bli, får holde oss i form, en god tur virker godt. Fin søndag til deg. Klem.

    SvarSlett
  2. ja, alternativet er ikke så bra ;-)
    jeg sier at jeg blir ikke eldre, bare ungene som tar meg igjen ;-)

    klem tone

    SvarSlett
  3. Artig skrevet det siste avsnittet. Ler for meg selv. Blir spennende å se etter nye utlagte varer i butikken din.
    Hilsen Inger Katrine

    SvarSlett