mandag 23. juni 2014

Blomstereng.

I dag er det Sankt Hans. 
Hva passer vel bedre enn å vise dere noen bilder av
en skjønn blomstereng?




Her skal det la seg gjøre å plukke buketten med syv ulike blomsterslag.
Den du skal legge under puta for å se han du skal gifte deg med...
Ja ja, for meg er det løpet kjørt da, Hi hi. Vi har vært gift i 18 år og en dag, i dag faktisk!
Vi giftet oss den 22.06.1996, begynner å bli en stund det.


Prestekragen med sine fine kronblader.
Husker vi nappet av ett og ett, Prest, Prost, Enkemann, Ungkar, Fattigmann, Stakkar,
Prest, Prost, Enkemann osv.
Sto du igjen med ett blad og kom på Enkemann betydde det at du skulle gifte 
deg med en enkemann en gang i framtida.
Morsom regle, som jeg måtte vri hjernen litt for å komme på igjen.




Da ønsker jeg alle en nydelig St. Hans kveld.
Bål og grillkos blir det vel mange steder hvis været tillater det.
Uansett vær kos dere masse.

3 kommentarer:

  1. Så vakre bilder :-)
    For lyst til å ta på en lys og flagrende sommerkjole og løpe over enga!
    Imidlertid er det 7 grader med stor fare for regn, så da får jeg heller kose meg med bildene :-)
    Merete-smil :-)

    SvarSlett
  2. Så koselig det rimet var- det tror jeg ikke at jeg har hørt :) men ja og nei om du finner deg kjæreste det neste året !

    Vakre bilder og ønsker deg en fin St hansfeiring

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  3. Gratulerer med 18 års bryllupsdag.
    Har ikke hørt den regla før.
    Morsom. Vi sa bare:Elsker, elsker ikke.
    Ha en herlig kveld :)

    SvarSlett