lørdag 7. juni 2014

Det blomstrer rundt huset.

I dag har jeg tenkt å vise noe av det som blomstrer rundt
husveggene på gamlehuset vårt.
Det er liksom der det er noe greie på blomster og sånt.
Har ikke kapasitet til å holde styr på to hager, så for å nyte hagen og
blomsterbed, må jeg tusle bort hit.


Disse to skjønne blomstene her kjøpte jeg i år.
Klimaet her er for hardt til at de kan klare å overvintre, men det er fint å ha
noe å glede seg over i solveggen på sommeren.


Disse gamle peonene har også startet blomstringssesongen.
Rødfargen på disse er så flott synes jeg.


Her er bedene på den ene siden av huset.
Mange gamle planter her.


Denne peonen har stått her en 10-12 års tid, og er for ny å regne i dette bedet her.
Den har rosa blomster og er skjønn når den blomstrer.


Dette som vekser inntil veggen her ser ut som ugress, 
men det blir noen aldeles superdekorative røde bær på dem litt lenger utpå sommeren.
Så jeg lar de gro opp akkurat der de vil. 
Vet ikke hva de heter eller om de er spiselige. Ingen her har prøvd det...
Husker jeg fikk streng beskjed om å ikke spise disse da jeg var liten.
Mener egentlig at jeg har sett at de ikke er giftige en gang, men er ikke sikker.
Herlig med farger og former i alle fasonger i bedene nå om dagen.
Kos deg med dagen i dag.

3 kommentarer:

  1. Hei, skulle gjerne sett et bilde når det er bær på denne planten. Prøver å følge litt med utover sommeren for å se om du legger ut noe.
    Torgunn Steinheim

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skal nok ordne seg med noen bilder av denne planten med de røde bærene på.
      De har ikke kommet for fullt enda. Men skal legge ut bilder når den er full av bær.
      Hilsen Marit

      Slett
    2. Hei igjen Torgunn.
      Jeg har laget ett nytt innlegg med planten full av bær.
      Det er publisert den 19.06.14 hvis du har lyst til å se det.
      Hilsen Marit

      Slett