torsdag 19. juni 2014

Gammel plante med røde bær.

For en stund siden la jeg ut ett innlegg som het "Det blomstrer rundt huset."
Du kan se det HER. I dette innlegget hadde jeg tatt bilde av denne planten her.
Da hadde imidlertid ikke de røde bærene kommet enda.
Og i går fikk jeg en forspørsel om å vise den med bær. Jeg trodde ikke bærene
hadde kommet enda, men det hadde de jammen meg gjort.
Så da får jeg bare hive meg rundt å vise dem da.




De lyseste bærene hadde ligget bak de røde fine.
Så nå har jeg spredd dem, slik at disse også får litt sollys på seg.
Da blir de sikkert like røde og lekre som de andre.


Det er jo en dekorativ plante, men jeg vet ikke hva den heter.
Jeg fant det ut en gang, men som det somlehuet jeg er skrev jeg det ikke ned.
Skal jammen lete litt på nettet nå, for det var der jeg fant navnet.
Og ut fra det jeg fant den gangen er bærene ikke giftige,
men jeg er ikke sikker før jeg får lest om den en gang til...
Ikke så lurt å ta sjanser med sånne ting.
Da håper jeg du som spurte etter denne planten med bær på ser dette innlegget.
Morsom gammel plante dette, som min oldemor har plantet i husveggen.
Hvis noen vet hva denne heter og har noen opplysninger er jeg
veldig takknemlig for det. Legg gjerne igjen en kommentar hos meg.
God kveld til alle.

2 kommentarer:

  1. Denne var både artig og dekorativ, men jeg har ikkesett den før. Håper du får svar på hva den heter da...
    Ellers får du google :)

    Ønsker deg fine sommerdager!

    SvarSlett
  2. Jeg vet ikke- har aldri sett den før tror jeg, men den er skikkelig dekorativ og fin :)

    Nyt dagen klem fra Monica

    SvarSlett